Veckans vikt

torsdag 27 september 2012

Jag fryser!

Sitter just nu med följande kläder på mig:

  • vinterfodrade sneakers
  • underkläder
  • strumpor
  • jeans
  • linne
  • långärmad tröja
  • fleecejacka
  • munkjacka med luva
  • torgvantar

..och ändå fryser jag!
Näsan är helt röd!

..och varför fryser jag?
Jo, för vår hyresvärd här på arbetsplatsen har låst dörren till pannrummet så vi inte kan komma in och sätta igång vintervärmen.

..och varför gör han så?
Ja det kan man ju fråga sig. För att han är korkad?

Jag funderar allvarligt på att köpa en sån här:
http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/klimat-och-varme/varme/zibro-efh2010/144020.3441/


..eller kanske en sån här:
http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/klimat-och-varme/varme/teclime-ttv-2001/128458.3441/ (fast det kanske är att överdriva?)

..så kan ju hyresvärden få betala kostnaden på elräkningen istället för på värmeräkningen. :-\

4 kommentarer:

  1. Vilken idiot! Men han hävdar väl att bara för att det inte är oktober så skall inte värmen på. Tycker du skall skaffa ett element, japp. O låt honom dessutom få betala för det ;). För det är inte ok, låter inte som man får så mycket gjort när man är fullt påpaltad heller ;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömt svara på det här ju!
      Jag fryser fortfarande, trots införskaffad värmefläkt, nu med nackspärr dessutom. :-\

      Radera
  2. Känner igen det där. Jag brukar ha en tjock hoodie och halsduk samt en balja te. Ibland räcker inte det och då får jag gå och fjäska med ekonomikillen så jag kommer in i det låsta rummet där vi förvarar några kupévärmare. Vi har 5 st och vi brukar slåss om dem när det är kallt. Har jag sagt att vi jobbar med luftkonditionering och värmepumpar?? Fast inga av våra aggregat är installerade på kontoret, det märks...

    SvaraRadera
    Svar
    1. *haha** ja DÅ borde ni ju ha det lite varmare, men det är som man brukar säga; "skomakarens barn har inga skor".
      Just nu sitter jag med nackspärr eftersom jag har ett luftinsläpp OVANFÖR mig som blåser mig rakt i nacken och en värmefläkt på golvet som åtminstone håller benen varma.

      Jag röstar för att BYTA KONTOR!

      Radera