Veckans vikt

onsdag 7 november 2012

Krigaren!

Jag var på yoga igår igen. Förra gången gick jag ju enbart på yogapasset och kände att det var skönt, men det saknades nåt liksom.. så igår åkte jag in lite tidigare och körde ett hårt pass på roddmaskinen i tjugo minuter innan. Perfekt!

Jag var lite lagom trött när jag gick ned till salen och tog min matta. Att jag dessutom hade kört rodd även på måndagen, följt av ett hårt program på cirkelmaskinerna, gjorde att det kändes i musklerna med alla rörelser jag gjorde under yogan. Kan t o m erkänna att jag har rejält med träningsvärk idag, även om jag faktiskt funderar på att köra en sväng på gymmet även i eftermiddag. Vi får se!

Det var självklart enklare igår när jag väl hade provat en gång, även om ledaren inte var samma som förra gången. Jag tyckte det var bättre, hon lät oss hålla kvar positionerna längre och det krävdes mer i både balans och styrka av mig för att klara av det.
Mina stora brister ligger nog just i det, att hålla balans och vara tillräckligt stark för att hålla kvar positionen. Känns som jag kommer få kämpa en hel del med det.

Två av positionerna var Krigaren. Den första är jag kass på, jag tappar balansen snabbt och ofta.

Den andra är bättre, här känns det som JAG bestämmer och kroppen lyder MIG, istället för tvärtom.

Betyg:

TESTA!
Det får fyra av fem toasters, kanon kul!

2 kommentarer:

  1. Vad skööönt fick ställa in min bikramyoga då jag skurit mig i foten!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj fasen.. det låter ju inte så skönt. Hoppas det läker snabbt.

      Jag kollade på gymmet och de har bara Yoga 1 där den här terminen; "för det var på den kursen nästan alla ville gå förra terminen."
      Så om trycket blir lite större på fler varianter kanske de är positiva att utöka utbudet.. vi får väl se.

      Radera