Veckans vikt

torsdag 15 november 2012

Nu fasen...


..har mobilen åkt in på service!
Får se om de kan göra nåt åt den dock. Den laggar, batteritorsk på några timmar och när jag pratar i headset hörs ljudet dubbelt för den jag pratar med.

Det där med blogga bilder däremot verkar ha sin lösning i ett annat problem, nämligen att bloggbildkontot Picasa är fullt. Jag är dock inte helt säker på hur jag ska lösa det, för jag har inte lust att betala för bildspace.. snål som jag är.
Ta bort gamla bilder från förr om åren eller rensa bort en massa dubbletter som jag såg att det låg en del. Vi får se, jag ska läsa lite mer om det innan jag bestämmer hur jag ska göra.

2 kommentarer:

  1. Hur vet du att kontot är fullt? Hur mycket får man ha? Är lite rädd för att mitt också blir fullt... fastän alla bilder jag publicerat är nerdragna till 800 x 600 pixlar, så stora är de inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Missat det här!

      Jag går in på https://picasaweb.google.com/lh/myphotos och jag kommer rakt in på min användare eftersom jag är automatiskt inloggad på mitt gmailkonto. Jag tror att du också kommer direkt dit när du helt enkelt är inloggad på Google/gmail.

      På den sidan, längst ned står en sammanfattning om hur mycket du använt. Hos mig står det: You are currently using 985 MB (96.23%) of your 1024 MB

      Du kan alltså se alla dina bildmappar här och ev radera om du vill det.

      Jag har ju MÅNGA bilder, så jag förstår att min är full.

      Radera