Veckans vikt

lördag 3 juli 2010

Så frustrerande


Nu har det gått två dagar sen Stockholmsresan och har väl landat i besvikelen att ha fått ett nej.

Ihåg ringde jag till SH för att fråga hur Västra Götaland får veta vad jag har för BMI och då berättade hon att de skickar en operationsberättelse efter operationen tillsammans med min bedömningsjournal till vårdslussen. Visar det sig då att jag har lägre än 40 i BMI får inte SH några pengar och då skickar en faktura hem till mig istället.

En situation man inte vill råka ut för alltså.

Så nu går jag här och vet varken ut eller in.

SH föreslog att jag skulle skicka bilder på hur jag såg ut när jag var som tjockast så de fick bevis typ. Sen sa de att jag skulle ringa Slussen för att försöka övertala den om att operera ändå, men det känns nästan lönlöst att för försöka.

Moment 22.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar