Veckans vikt

fredag 26 april 2013

Omotiverad

Känner mig allmänt omotiverad till det mesta, men ändå inte negativ, som ju oftast brukar gå hand i hand annars.

Känner lust efter sommaren och vill att den ska komma snabbt, men stanna länge länge..

Känner längtan efter att ligga i solen på Kreta och njuta, men är också lite orolig för att något ska gå tokigt där.

Känner saknad efter en gammal vän som avbrutit vänskapen för nu ganska så längesen. Ibland undrar jag varför, ibland bryr jag mig inte - men blir sur ändå, och ibland saknar jag massor, som idag.

Känner glädje efter att i september få åka med de två bästa av vänner på spa och bara vara, njuta och även kanske få vara lite galna...


4 kommentarer:

  1. Spa i September kommer bli bäst!
    Blir lite fundersam på vem vännen som brutit med dig är? Någon jag inte vet vem det är?
    Sorgligt när man saknar och inte vet varför den inte finns kvar...

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En gammal bekant som du inte känner, hade det varit som tidigare hade jag sagt att jag känt honom i över femton år, men nu har vi inte pratat på länge länge..
      Jag accepterar, men som du säger, det är sorgligt ändå.

      Radera
  2. Hejsan,

    halkade in på din blogg och hittade detta inlägg, jag kan säga att jag ibland känner igen mig i det du skriver, så jag har upplevt samma sak och känner ibland en saknad jag med. Den saknaden kommer man tyvärr inte undan och visst, det finns dagar då man saknar "vännen" extra mycket, beroende på vad man haft för relation. Jag brukar grubbla mycket över det och kommit fram till att min vardag utan denne person inte är detsamma, trots att det var så länge sedan.

    Tyvärr är det så :(
    Mycket bra jobbat med din vikt, förresten! Fantastistk, hoppas att allt är bra med dig =)

    /Kanie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, kul att du hittade hit!

      Det är som du skriver; vardagen ser annorlunda ut och ibland önskar man att kunna vrida tillbaka tiden lite, för att bara få en liten glimt av den gamla vänskapen igen.

      Tack, och ja, allt är bra här... sommaren är ju här! Har längtat ända sen förra gången den var här. ;)
      Var inne och kikade även på din blogg, lägger till den i min feed.

      Ha en bra helg!

      Radera