Veckans vikt

måndag 2 december 2013

Vikt

Jag har fortsatt att väga mig varje vecka, trots att jag kanske inte ska det. De säger ju att man ska kolla mer på mått och sånt och att fokus inte ska ligga på vikt efter operationen.
Det är lättare sagt än gjort dock.

Nu har jag slutat skriva upp varje vecka, även om jag kollar det och jag fortsätter pendlar ca plus/minus ett kilo varje månad och så har jag gjort jämt.
Sammanlagt kan man säga att jag har gått upp mellan 3-4kg sedan jag hade min lägsta viktnotering efter operationen och jag verkar ligga stabilt där numera.

Vissa dagar känns det som jag är "tjock och fet igen" och DEN känslan är jobbig. Jag vet ju att den alltid kommer att finnas kvar och det är nog bra. Det gör att jag inte tillåter mig själv att göra för stora utsvävningar helt enkelt.
Jag kommer aldrig att bli tjock igen, kort sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar