Veckans vikt

fredag 7 februari 2014

Magont

Fick igår efter middagen på kvällen ont i magen, inte i "matmagen" utan lite högre upp, typ solar plexus. Låg lite halvdäckad i soffan och orkade inte röra mig ens, medans hustrun stod och slet i rummet bredvid och målade om.
En ovanlig känsla och inte en dumping av vanlig sort.

Det är när sånt händer som jag blir lite orolig. Jag har hört/läst om ett flertal personer som aldrig haft problem efter operationen, förrän efter många år. Nu är det dryga tre år sen för mig, är det nu jag ska börja oroa mig..?

Jag äter inte järntabletter heller ju. Jag tror jag åt dem i en-två månader efter operationen, men min mage pajade totalt ihop av dem och jag slutade ta dem. Värdena har varit topp så när jag frågade Dr Loogna om det var ok att inte ta dem sa han ja.
Igår läste jag att problemen kommer efter några år och OM man drabbas av dåliga värden är det skit och det tar lång tid att komma tillbaka. Jag vill ju inte få det, så nu går jag i valet och kvalet om jag ska börja ta dem igen, men då vet jag att magen ballar ur ju.

Jag har ätit spenatsoppa tre dagar den här veckan (någon craving på att jag behöver järn kanske) och jag märkte att magen kraschade direkt. Först förstod jag inte varför, men sen kom jag på vad jag hade ätit och lade ihop ett och ett.

Tydligen kan magen vara kass en månad eller två när man börjar med järntabletterna, men om man fortsätter ta dem blir det bättre och den vänjer sig.. frågan är om jag har ork att vänta ut det..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar