Veckans vikt

torsdag 13 maj 2010

Orolig? Självklart!

Självklart är jag orolig om jag fattat rätt beslut när jag har bestämt mig för att göra det här. Det vore väl konstigt annars.
Hela mitt liv kommer ju att förändras, mina mat- och träningsvanor kommer förändras - hela mitt tänk omkring allt som har med mat att göra och det MÅSTE det göra. Det är just för att jag INTE kan hantera det som jag har bestämt mig.
Jag klarar inte på egen hand att vara tillräckligt motiverad att träna och att äta rätt. En operation kommer göra mig TVUNGEN att göra det.

Jag förstår att mina nära och kära är oroliga att något ska hända, men att INTE göra något kan resultera i att de inte har mig kvar alls på grund av att jag inte tar hand om mig själv.

Jag är en person som behöver få en spark i arslet, att någon/något tvingar mig för att skapa min motivation. Som det är nu hittar jag den inte på egen hand längre, så nu behöver jag hjälp, om än drastiska sådana.

Jag vill inte höra att jag förstör mitt liv pga det här, att jag inte längre kommer att leva normalt. Som det är idag gör jag inte det nu heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar