Veckans vikt

onsdag 4 januari 2012

Banan- och nötminimuffins

En övermogen banan och en halv sats av det här receptet blev kvällens aktivitet..
Minimuffins blev formen, jag använde den storlek på formar som kallas "småbröd" för att få lagom stora muffins även för en GBP-opad.

Jag fick ut 26 st små muffinsar och hade inne dem i 10 minuter, men hade kunnat ha dem en minut kortare, då hade de blivit liiite degigare som jag gillar. Nu blev de i och för sig ganska perfekta, inte för torra.

Jag hade i en hel dl överblivna hackade nötter från årets (förra årets) glöggkvällar. Jättesmidigt att använda färdighackade, även om det kanske är lite dyrare än att hacka själv.. men vad fasen! Lite kan man väl unna sig!

Jag kan i och för sig tänka mig att många faktiskt dumpar på den här ändå, där är ju både mycket socker och smör i.

...men ack vad goda de är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar