Veckans vikt

fredag 17 juni 2011

Jag hatar choklad!

..samtidigt som det är en av mina största passioner i livet, förutom mina fysiska kärlekar självklart.
Jag har alltid, alltid, ALLTID älskat choklad och det var varit mitt första val när det har gällt godis i alla lägen.
Jag gillade inte mörk choklad men har verkligen lärt mig att älska även det, min favorit idag är sorter med mintsmak..
MEN, jag har försökt att vänja mig av vid att äta mjölkchoklad och det var t o m ett tag som jag inte ens gillade det, för jag tyckte det var för sött. Tyvärr har jag fallit i Marabou-fällan och jag gillar det numera igen och den här veckan på jobbet, de två senaste dagarna närmare bestämt, har det frossats i just Marabou. Vi är lite annan personal än vanligt och de brukar bli servade med just Marabou, så på köksbordet har det legat fyra-fem 200 g chokladkakor hela dagarna.

...och jag HATAR det! Det är f-n ett gift den där j-la chokladen!
Jag vet ju att jag inte kan äta lika mycket som förr och DET är en tröst i alla fall, men i det här läget hade jag önskat att jag inte ens kan äta en enda ruta, för visst måste jag smaka. Sen är det kört. Jag vill bara ha mer.. men jag sätter gränsen för mig själv och är relativt duktig på att begränsa intaget till max en rad, fyra rutor.
Sen dricker jag lite vatten för att få bort smaken och tar mina flourtabletter som tar bort suget lite.

Att jag dessutom har lite PMS-cravings gör ju sitt till också, men jag säger det ändå:

JAG HATAR CHOKLAD!

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig i dig. Jag hatar också choklad, men älskar det ;). Snacka om dubbelbottnat. På jobbet köper de typ 10 stora mjölkchoklad åt gången o har till fikat på eftermiddagen. Ibland faller jag för frestelsen, precis som du, men försöker vara ståndaktig o låta bli. För jag tycker eg inte om Marabous choklad eftersom den är så söt. Men ibland går det bara inte att låta bli ;). Men mörk choklad med mint i är gott, verkligen, håller med. Man får bara träna lite mer så kan vi falla för frestelsen ibland :).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är helt jäkla skitjobbigt. På mitt förra var det ingen som köpte sånt och bjöd på, där fick man minsann köpa själv om man ville ha och då åt jag inget godis alls. Min princip är att aldrig äta godis innan lunch dessutom och jag brukar vara rätt duktig på att hålla det.

    Som tur var/är att jag känner ju NÄR jag har det där suget och det är nästan alltid i samband med PMS, så om det bara är den eller de få dagarna kan jag stå ut. Det är när jag börjar frossa dagarna MELLAN PMS som jag verkligen ska börja oroa mig...

    Men, jag säger som du, träna är det viktigaste och då hoppas jag suget för sånt försvinner också, för man vill ju inte förstöra fina träningsresultat!

    SvaraRadera