Veckans vikt

måndag 13 juni 2011

Taggad på promenad!

Igår kväll fick jag chans att gå ut och gå en stund. Jag har haft många chanser innan, men valt att stanna hemma istället, men igår kände jag mig verkligen taggad och sugen.

På med skorna, ett par gamla indoor i och för sig, men de funkade rätt ok, förutom att innersulan var för kort så det gjorde att tårna somnade och att jag fick lite skoskav.

Sen ut på språng och faktum är att jag faktiskt sprang (!!!) två gånger, inte långt direkt, men ändå! Det är något jag aldrig har gjort förr så för mig är det ett stoooort framsteg. Inte bara ut och gå, utan även två språngmarscher också!

Det blev en dryg timmas promenad runt samhället med dunkande partymusik i lurarna (ett måste för mig för att få upp takten bra) och när jag kom hem hade jag avverkat ca 7100 steg på stegräknaren. Det måste väl få anses som godkänt en första gång så här!?

Det gav mersmak, så vi får se om jag kan få till en vana!

(Plusset på vågen idag var dock inte lika rolig.. *hrm*)

3 kommentarer:

  1. Börjar bli många av oss nu som kommit igång med träningen :). Heja heja :), vad vi är duktiga. O det måste ju ge utslag på vågen nästa vecka :).

    SvaraRadera
  2. Heja, heja!
    Tänk på att det KAN bli så att vågen går uppåt till att börja med när man kommer igång med träning... Bl a för att man ökar på blodmängden i kroppen när man tränar.

    SÅÅÅÅ duktigt av dig att gå så länge första gången och SPRINGA på det också! Jag tycker verkligen du kan vara stolt!!!

    SvaraRadera
  3. Tack!! :)
    Jag kände mig riktigt nöjd faktiskt, även om det igår inte blev lika duktigt.

    Bra med info Maggan, sånt får man ju ha i tankarna också..

    SvaraRadera