Veckans vikt

fredag 15 mars 2013

Oväntade händelser

Igår var jag iväg för att gå på en cirkelseans hos en god vän.. det var en present från henne och familjen till mig när jag fyllde år och jag såg verkligen fram emot att få gå.
Det blev dock inte riktigt som någon av oss hade räknat med.

Vi var sju personer, plus min vän som är medium, och vi satt alla i en cirkel och hade gått varvet runt i en meditation där vi hade fått våra aurafärger. Vi fick varsitt budskap som vi under kvällen skulle arbeta med och jag kände att jag hade gått ganska djupt i meditationen.

Den sista kvinnan i cirkeln var en lite äldre dam över 65 år som aldrig hade varit på något liknande och hon var där tillsammans med bl a sin dotter och barnbarn.
När det var hennes tur att få sin färg och sitt budskap drog hon två mycket djupa inandningar, som snarkningar ungefär, och sen utbröt panik!

Kvinnan svimmade och hennes dotter tog hand om henne, ned på golvet och fram med en påse att kunna kräkas i. Barnbarnet fick panik och blev otroligt uppskrämd och vi andra likaså. Det blev ett väldigt abrupt slut på meditationen för oss alla och ingen kände att känslan gick att hålla kvar.

Tack och lov var en av de andra kvinnorna före detta undersköterska och hon gick in i den professionella rollen direkt. Hon ringde 112 och en ambulans tillkallades.
Under tiden hann damen komma till sans igen och det framkom att hon hade en historia av lågt blodtryck. Troligtvis var det alltså anledningen. Hon gick nog så djupt i meditationen att trycket föll och därmed svimmade hon.

Ambulansen kom och tog med henne och resten av familjen åkte med. Kvar blev jag, vännen och tre av de andra i cirkeln. Vi satt länge kvar och pratade om allt och inget och alla kände nog samma behov av att prata ut.

De andra gick och då stannade jag kvar med min väninna och jag fick då privilegiet att ta emot budskap trots allt. Hon sa att energierna hade varit så starka och det var så mycket som ville komma fram, att hon inte ville släppa iväg mig innan hon hade fått förmedla dem.

Tacksam idag är jag för det... det gav mig väldigt mycket tröst i många saker jag har funderat på...

2 kommentarer:

  1. Oj, vilken upplevelse. Skönt att du fick lite budskap till slut. Skönt att det gav svar på sådant du dessutom funderat på. Sådant där ger mig alltid en ödmjuk känsla för att det finns så mycket vi inte kan förklara men som ändå finns där...

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant.. det finns så mycket om man bara är villig att ta emot det.

      Radera