Veckans vikt

måndag 27 maj 2013

Veckans första...

..och troligtvis enda vägning landade på 64,9 kg och jag andas ut lite, med tanke på förra veckans brutala höjdhopp.
Jag VET ju med mig att två gånger i månaden, innan mens och innan ägglossning, så går jag upp i vikt. Det gör jag ALLTID. Så var det tydligen förra veckan också, men inte desto mindre anledning att inte bry sig. När det ökar på till siffror JAG inte är ok med, då måste jag ju agera.

Jag har låtit bli att äta så mycket kolhydrater och istället försökt öka på proteinet. Jag tar inte bort det helt, för jag tror inte på en helt kolhydratfri kost, men jag minskar det i alla fall. Det svåra är att jag är totalt anti till t ex kvarg just nu, smakar bara strävt och surt, men ägg ska bli min nya kompis ett tag. Så jag tar gärna emot lite bra ägg-tips!

4 kommentarer:

  1. Har du provat att smaksätta kvargen med diverse frysta bär och frukter? (troligtvis!) Blåbär, hallon, mango, jordgubb är mina favoriter (allihop samtidigt alltså). Jag brukar förvisso mest blanda med naturell yoghurt och har då sötat med hermesetas lättströ. MEN det har hänt att jag haft kvarg jag behövt göra slut på och har då upptäckt att jag knappt ens behöver söta. (det är väl mest jordgubbarna som är sura och så brukar jag ha i lingon och havtorn = sura).
    Sedan är väl egentligen proportionerna mest frukt och bär och så lite yoghurt/kvarg så det går att blanda ut det. Men det är klart... tycker du kvargen är sur... hmmmmm?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag brukar har mest hallon när jag blandar i bär, men jag ska testa lite annat också. Har hört att många blandar i lite Fun Light saft, men jag är ju anti allt som heter Light eller Lätt. Kan ju testa med lite stevia i istället kanske, men det är väl också onyttigt.. finns nog en undersökning som säger det.

      Jag kom på igår (med Fias minne) att jag kan äta lite mer av typ makrill, tonfisk och prinskorv. Perfekta små munsbitar liksom, smockade med proteiner.

      Radera
    2. Mango som jag egentligen inte är särskilt förtjust i har jag upptäckt är bra just för att få det lite sötare. Jag är också anti light-produkter. Hermesetas lättströ vart jag väl lite lurad att köpa men upptäckte att jag iallafall inte känner bismaken av att det inte är riktigt socker, när jag haft i det i min frukt/yoghurt blandning. Så istället för att kasta bort det så har jag hittat ett sätt att göra av med det... :)

      Smart! Makrill och tonfiskt är ju super vad gäller proteininnehåll och nyttigt förutom det också. ;)

      Radera
    3. Jag älskar mango, så det kan jag käka varje dag om så vore.. så det är ju bra.

      Nej det är nog bismaken av "lättsocker" som jag ogillar mest. Det är alldeles FÖR sött helt enkelt. Bläk.

      Radera