Veckans vikt

onsdag 19 juni 2013

Krom!

Igår var det en månad sen jag började med krom-tabletter och jag måste säga att jag TROR det hjälper!?

Jag har försökt att vara som vanligt och inte ändra på nåt direkt annars i maten, men jag tycker faktiskt mitt sötsug minskat. Ok, det har inte HELT försvunnit, men jag äter definitivt mycket mindre. Mörk choklad har jag fortfarande ätit några bitar och även lite annat av det söta, men jag nöjer mig med mycket mindre än tidigare när det var som värst.

Så, jag säger "Tummen upp" för kromet och fortsätter peta ned det i dosetten tillsammans med de andra dagliga tabletterna.
Om du har sötsug tycker jag Absolut du ska testa själv, men låt det gå ett tag innan du förväntar dig resultat och det är ingen mirakelmedicin som helt tar bort suget, inte för mig i alla fall, men som sagt, det HAR minskat!

4 kommentarer:

  1. Jag har ätit krom sen i mars förra året, samtidigt som jag började med Dukan. I början tyckte jag att det funkade jättebra, jag hade inget sötsug fram till sommaren. Sen kom semestern och jag åt fel och sedan dess är det samma gamla vanliga kamp. Men inte katten vågar jag sluta med tabletterna...
    Hoppas det funkar bättre för dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där kanske är en sån där grej som man ska pausa ett tag med (typ en månad eller två och sen börja om igen), om man kommit ifrån effekten. Kroppen kanske inte fattar längre liksom, eller nåt.
      Men jag tänker som du, nu vågar man ju inte sluta!

      Radera
  2. Stod på Ullared och funderade på att köpa dessa tabletter. Hmmm ångrar mig nu. Kanske blir det en anledning att jag måste dit igen i augusti, hihi. Ska ru med :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. SMART, där har jag inte ens tänkt på att man kan köpa dem.. det blir nog en tripp dit INNAN augusti. Men om INTE så säger jag till! *hehe*

      Radera