Veckans vikt

onsdag 26 juni 2013

Sill och potatis!

Lånad bild, inte min portionsstorlek direkt..
Bästa lunchmaten (och även middag om man så vill det) nu i sommartid är självklart sill och potatis! Varje år glömmer jag nästan av hur gått det är, men sen kommer midsommar och jag påminns om det igen. Jag tror jag skulle kunna äta det varje dag faktiskt på sommaren, tillsammans med en liten skål jordgubbar (några timmar senare dock) som dessert.

Jag har nästan alltid gillat löksill, men för några år sen kom det ju en mängd med smarriga gojor också, typ Skärgårdssill och såna varianter (inte senapssill däremot) och jag blev hooked på dem.

Idag har jag dock återgått till just den gamla hederliga löksillen och kanske en och annan bit matjes.. Jag vet inte om det är det geggiga som jag inte gillar längre eller om det är för att löksill (eller annan klar sill) är lite mindre mastig?

..och det här måste vara det mest givande och intressanta inlägg du någonsin och läst! Eller hur! ;-)

2 kommentarer: