Veckans vikt

torsdag 17 juni 2010

Astma och konstiga läkare

Jag har astma. Det är i alla fall vad jag har fått sagt till mig och jag har gjort en massa utredningar för det för några år sen.
Jag medicinerade då i förebyggande syfte med Flutide, men när jag blev gravid slutade jag med det för säkerhets skull, för det fanns ingen dokumentation att det kanske kunde skada barnet.

Förra veckan bad jag vårdcentralen att få ett intyg på astman att ta med mig till Sophiahemmet, men de ville inte ge mig det för enligt läkaren jag pratade med har jag inte fått diagnosen astma.

Jag bad då att de skulle skicka hem mina journaler och där i står på många sidor att jag HAR astma.

Jag förstår inte, vad har läkare för problem egentligen som verkar vilja sätta käppar i hjulet för folk som söker sig till privata vårdalternativ?

Någon mer som råkat ut för samma motarbetande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar