Veckans vikt

måndag 27 februari 2012

Wilkinson får tyvärr inte min röst

Jag klickade hem ett provpaket av den här rakhyveln och fick hem den förra veckan. 

Det var med stor entusiasm som jag skulle testa den och benen var lagom orörda för att få maximalt resultat. :-D
Det tråkiga var att jag blev extrem besviken. Jag gillar INTE!

Själva rakbladet omges av en stor klump av tvål blandat med mjukgörande hudkräm och den ÄR verkligen klumpig!
Jag blötte ned den precis som man skulle och drog på benen och vips blev de jättelena och mjuka - ända tills jag hade duschat bort en hel del av "såpan" och kände att hyveln inte alls hade tagit så långt ned som jag kräver. När jag rakar benen ska de bli lena av rakningen, inte av hudkrämen.

Så kort sagt var den alldeles för klumpig, svårt att komma åt pga av storleken och den rakade inte lent.
Betyg - Icke godkänd.

Jag kommer fortsätta köra med mina gamla vanliga Gillette som både är effektiva och smidiga.
Sen att jag har fått stora svårigheter efter viktnedgången med själva rakningen är ju en annan sak. Att raka sig under armarna är INTE lätt när man är smal, det kan väl inte bara vara jag som tycker det??
Nu är det ju som gropar under armarna som kräver extremt konstiga vinklingar av hyveln för att komma åt riktigt. *hrmm*

Men det är en biverkning jag gärna kämpar med.. ;-)

2 kommentarer:

  1. Vad synd, jag älskar den och den rakar lenare än nåt jag testat tidigare.
    Kom ihåg bara att avsluta din prenumeration, så du inte får hem en hel hög med rakblad som du inte vill ha. :)
    Ha en härlig vårdag!

    SvaraRadera
  2. Ja jag blev ganska irriterad på att den inte var så bra som jag hade hoppats, men nu har jag testat iaf.
    Tänkte på imorse att jag måste avboka, tack för påminnelsen! :)

    SvaraRadera