Veckans vikt

onsdag 9 maj 2012

Det är härligt när det vänder!

Trista saker bortom den egna kontrollen har vänts till något positivt och en bra lösning för inblandade!
Det är härligt när det löser sig, sa rörmokaren när han hällde propplösning i vasken. ;-)

..och jag har lite träningsvärk i armarna.

Jag har hållit min träningskvot båda veckorna och är supernöjd med det. Vikten är stabil upp och ned några hekto varje vecka, så där ser jag ingen förändring. Däremot ser jag stor skillnad i kroppen, att jag har fått tydligare muskler här och där. Jag kan råka se mig i spegel ibland, igår på gymmet t ex, och inte förstå att det är JAG som står där med de "småmuskliga" armarna.
Igår såg jag dessutom en tjej som satt och smygtittade på mig när jag bytte om och jag hoppas i min enfald att hon tittade och tyckte det såg ok ut, för jag hoppas inte hon tänkte som jag kan göra ibland, att "hjälp vad mager hon är!?".

Tänk vad kroppsfixerade alla är. Man tror att alla är för upptagna av sig själva för att ha tid att titta på andra, men ack vad fel det är, för ALLA passar på att smygkika på andra så fort de har chansen. Gymmet är nog absolut ett sånt ställe. Man vänder, vrider och jämför hit och dit och KANSKE kommer fram till att man trots allt är snygg i sin egen kropp!

För DET är jag! Supersnygg! ;-)

5 kommentarer:

  1. Kul när man börjar att se de där musklerna :) Hon tyckte säkert att du såg okej ut och lite mer än så ;)

    Aha.. turkiet i Juli, jag åker i Augusti med all inclusive. det blir jag, sonen, ena dottern med pojkvän och hennes kompis! Vart till Turkiet skall du ?

    Må så gott!!

    SvaraRadera
  2. Härlig känsla när självförtroendet kommer smygande i takt med att kroppen återfår en hälsosammare form! Tränar du enbart styrka eller varvar du med kondition? :) Jag jobbar just nu mest med styrka, planen är att jag ska börja löpträna när jag nått ner på 70-talet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Texten briljerar dock lite mer än sinnet gör, för även om jag skriver som jag gör tror man inte helt på sig själv trots allt.. :)

      Jag tränar bådeock, men mest fokus på styrka. Jag brukar köra cross trainer och roddmaskin för konditionen och sen maskiner för styrkan.
      Löpning är INTE min grej, men jag önskar det var det, för det ser så rofyllt ut när någon springer som KAN. De bara flyter fram då...

      Radera
  3. Självkänsla över sin kropp tror jag man ständigt får jobba med...? Även en som nästan hela sitt liv ansetts som smal, vältränad, mm. Visst kikar man på folk i gymmet, MASSOR!!! Jag i alla fall när jag tränar där. Ibland för att få inspiration, ibland för att känna att jag kanske duger? För om andra kommer dit och till synes verkar obrydda om sin egen kroppsform... varför ska JAG vara så självmedveten? Men det kräver lite övertalning för min del...
    Jag ÄLSKAR när överviktiga, superklena eller på annat vis de människor som inte (ser ut att ha) tränat på gym de senaste 5-10-15-20-50 åren dyker upp på gymmet. Jag beundrar den styrka de har att kliva in med shorts, kanske en tröja som stramar, en kropp som är en MÄNNISKAS men är allt annat än de man ser i reklamer och media. Jag älskar att se och kunna känna att, men vaddå? jag tycker ju att alla andra duger som de är... då borde väl JAG också göra det??? Eller!?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där är vi två, jag känner samma sak när jag ser andra människor som ser ut som jag (inte) gör kommer dit. Jag är ju en av dem som tagit tag i det, om än efter extrema metoder.
      Vissa dagar kan jag tänka; - Ska jag behöva göra det här hela livet nu!?
      ..för att i nästa stund känna att jag aldrig vill sluta.

      Radera