Veckans vikt

tisdag 22 maj 2012

Löpning


..är inte min grej. Har sagt det i hela livet och min paroll har varit att "jag springer bara om jag är jagad!".
Tills nu!

Ni vet ju att hustrun drog med mig ut i kvällen på en tur längs med Strandpromenaden i Varberg och jag var själv ganska chockad över att jag klarade det så bra som jag gjorde, trots att det inte gick så snabbt.
Jag stoppade och gick några gånger, men sprang det mesta.

På gymmet har jag sprungit några gånger innan också, men känt att det är värdelöst, för jag ORKAR verkligen inte. Jag har kört i kanske två minuter och sen varit helt slut. Ett par dagar innan Strandpromenaden sprang jag på löpbandet i fem minuter och sen dog jag.

Igår tänkte jag testa igen när jag var och tränade. Den här gången ändrade jag helt stil dock. Tidigare har jag kört på (för mig) ganska hög hastighet, men igår sänkte jag farten, gångfart egentligen, men helt plötsligt orkade jag mer än jag trodde.
Löpsteget satt som det skulle och allt bara flöt på...

Det kändes som en stjärnvinst! Jag som tidigare bett om tips för hemmaträning kanske inte behöver leta så långt. Att kunna gå ut och springa vore ju en toppenlösning, även om den inte kan ske i hemmet iofs. ;-)

Igår sprang jag i tio minuter och kunde sprungit längre tror jag, om jag inte var lite trött och stum i benen efter en halvtimma på roddmaskinen. Nästa gång kanske jag ska testa löpningen först..

(Bilder lånade från nätet.)

5 kommentarer:

  1. Men nu kan vi ju bara bli bättre så det är väll en ok fas trotts allt .
    Bara att kämpa vidare och hoppas att man inte stupar i spåret .
    Kul att du hittade in till mig

    SvaraRadera
  2. Go Girl Go!!! Härligt! Se nu till att du har rätt skor så du inte får ont i knän och leder pga det... Just löpband och asfalt är ju väldigt hårt och stumt att springa på... Och jag har märkt att JAG inte blir yngre. Lederna verkar inte riktigt hänga med som de gjorde förr...

    /Coachen... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det. Nu har jag ett par "gamla" Nike Air tror jag det är. Jag köpte dem i avsikt att ha som inomhusskor, allround, men jag tror kanske att jag behöver prova ut nya.
      Ska nog gå och fråga runt lite vad som är bra nu för tiden, för de olika aktiviteterna jag gör.

      Tack coachen! ;)

      Radera
  3. Herre gud jag höll på att få en hjärtattack här antar att jag är trött men läste "hustrun dog" och inte drog ja jag vet inte måste vara fel på mina ögonen på din blogg haha, glasögon eller? Men vad duktig du är! Nu har jag även regestretat min mail som du skrev, "duktigt Sofia" men du är duktigare! Massa kramar

    SvaraRadera