Veckans vikt

torsdag 24 maj 2012

Proteinmuffins

Foto: Bianca Brandon-Cox
Någon som har testat och kan säga om de är bra/goda/lätta?
Jag har inget proteinpulver hemma, för jag gillade verkligen inte det och vill inte köpa en hel burk om jag ändå kanske inte kommer att gilla dem. (Fast hur ska NI veta om JAG gillar dem iofs?! *doh*)

Länk till receptet: Proteinmuffins


Banan- och choklad muffins(8 muffins per sats, 1 muffin = 1 mellanmål)
1 – 2 bananer
2 dl proteinpulver (naturellt sojaprotein ex. twin lab ”vege fuel” eller ”pro soy” från Dalblad
1 ägg
2 msk kakao
ev. en skvätt mjölk
ev riven kokos
Sätt ugnen på 175 grader. Mixa bananen och blanda med övriga ingredienser. Blanda ev i en skvätt mjölk för att få lite geggigare konsistens (beror lite på typ av proteinpulver). Klicka ut smeten i bakformar. Toppa ev med riven kokos. Grädda i ca 10- 15 minuter (kortare gräddtid för ”geggigare” muffins)

3 kommentarer:

  1. Ärligt talat måste jag erkänna att det lät lite konstigt och otäckt hihi, massa kramar tack för alla dina fina kommentarer har varit helt värdelös på att svara bara eftersom Alexander mormor och morfar varit nere. En fråga hur gick du ner efter operationen för jag börjar bli nervös över att jag inte ska gå ner något och jag fuskar verkligen inte. Men jag har gått ner 8 kilo sedan operationen och det är 4 veckor sedan nu på onsdag har fått för mig att nu stannar det och jag blir jätte nervös. Läskigt det med fun Light håller med dig med att det är bättre med andra men när jag levde på pulver var det, det enda jag fick dricka så det räddade min dag hihi. Nu ska jag läsa ikapp allt här jag missat, sen blev jag inte alls chockad över att du lever med en kvinna, önskar många gånger att jag gjorde det haha. Men skämdes så bara över att jag läst så fel, fy så pinsamt. Alexanders moster lever med en kvinna bara man är lycklig, eller hur? Massa kramar till dig vännen!

    SvaraRadera
  2. ett tips är att göra proteinmuffins utan proteinpuvler, funkar lika bra de, gott och så är det "renare" än massa onödiga tillsatser =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gärna, men hur gör jag dem då??

      Radera