Veckans vikt

måndag 4 juni 2012

Grattis på studenten - 20 år senare

Jepp, det är tragiskt att inse, men det ÄR tjugo (20!!) år sen jag tog studenten nu i dagarna. Jag kommer ärligt talat inte ihåg exakt vilket datum det var, men jag har för mig det var den 5 juni och året var alltså 1992.

Herrejee... känns helt otroligt att det gått så lång tid sen dess, när det i vissa lägen känns som igår.
Undra om jag kan leta fram några bilder från den tiden tro.. vad jag minns har jag lagt undan det mesta som hade med den tiden att göra och nu vet jag knappt var de finns.. troligtvis i förrådet i en låda.


Det roliga var att vi idag pratade om just studenten på jobbet och jag berättade att jag hade en marinblå klänning på mig, i motsats till alla andra som hade vita. Jag kommer ihåg att jag tyckte jag var så fin då, även om skorna var otroligt obekväma och trillade av hälen hela tiden. Tänk vad man kom ihåg sig själv annorlunda mot vad man såg ut.. så många komplex och nojor och ändå kanske det var en tid när man skulle kunnat vara så nöjd. Man blir ju aldrig yngre eller vackrare än då... Eller hur?

Jag som är en av världens största nostalgiker skulle nog kunna sitta och skriva och berätta om sånt här i timmatal, om hur jag tänkte, kände och gjorde då, men jag sparar nog det till mina memoarer istället. ;-)

1 kommentar:

  1. Vad vacker du vad där på kortet och 92? Oj då föddes min syster och jag var 2 år mitt liv hade precis börjat och ditt med kan man ju säga =) Är också en nostalgiker älskar att sitta och titta på kort och minnas =) Men du blir bara vackrare och vackrare med åren!!
    SV: Oj nu ska vi se här om jag kan svara på allt varning för jätte lång kommentar =).
    Känns ju skönt att höra att mina bröst bara kommer bli mindre och mindre, vill inte att dom ska krympa mera nu hihi! Gick ju jätte fort för dig jag fick vänta ett år trotts att jag hade ringt och ville ha tidigare tid, orättvisa haha. Man är så gammal som man känner sig, jag känner mig som en 35 åring kanske jag är "lillgammal" och trivs bättre i äldre sällsakap hatar att jag bara är 22 år. Ja jag kan knappt tro bara att jag någongång kommer i den vita klänningen eller ens ser snygg i den haha, men en dag så! Har varit väldigt duktig nu och ätit massa kött efter jag läste din kommentar men tycker ändå jag är duktig och äter hela tiden ägg och sånt, men känner mig ju lite piggare nu i alla fall =). Det är så synd bara för jag tål inte nötter :/ annars hade jag gärna ätit det eftersom det är så lätt att ta med sig men kesellan ska jag lätt pröva! Åt det förut med lime och jordgubb tror jag men jag föråt mig sen har jag inte ätit det på 5 år tror jag, oj vad längesen. Gammal jag börjar bli hihi. Alltså på något sätt måste jag hålla med dig när folk tror att det bara är "gå ner i vikt" ut och rör dig och ät bättre, JA MEN JAG HAR GJORT det lixom och det funkar inte! Men på ett sätt håller jag inte med för jag tycker det är lite för lätt att göra denna operation jag har en på jobbet 25 kilo övervikt och hon fick göra en operation, jag tycker inte om det för pga sådanna som henne så får jag och andra personer stå längre i kö för att det är för lätt att göra denna operation. Jag tycker att dom som verkligen behöver det borde få göra det, men hoppas du inte blev arg på mig? Jag blev jätte nörvös när jag såg din kommentar!
    Ja visst är det härligt fattar inte att man "gått ner" så många BMI enheter på så kort tid, galet ju!!
    Ja natti skriver så himla fin en riktig pärla men det är du också!! Ja men jag tror inte heller att man vill se sanningen för jag kan inte ens fatta att jag varit så himla stor (och är fortfarande) ska bli roligt vad mina slätingar/ vänner och familj säger sen då spännande! Jag ska mäta mig eller jag har redan gjort det men det resultatet kommer ut den 17 för då är det en månad sen =)
    Men tack underbara du för dina kommentarer!
    Du är så himla fin, fina, fina du!!
    <3<3<3

    SvaraRadera