Veckans vikt

torsdag 7 juni 2012

Mitt första mål!

Jag har bestämt mig - jag ska springa (gå?) Kretsloppet i Borås den 15 september!
Jag började testa löpträning för ca en månad sedan och idag såg jag foldern på Friskis och tänkte "Jag gör det!"
Mitt sikte är på femkilometaren, det var vad jag sprang idag på gymmet, så det borde jag klara utan problem, förutsatt att kroppen och skorna är hela. En mil känns inte helt rimligt..
Jag sprang på 42.23 idag och jag tror inte det är nån höjdartid rent löpmässigt, men för mig är det superbra, vad fasen, jag SPRINGER ju! ;-)

Vad tror ni, kan jag klara det?


6 kommentarer:

  1. Fan vad du är duktig vännen!! Oh vad stolt du måste vara och skit samma om det skulle ta 4 timmar du är ju as duktig som gör detta!! SV: Äter massa med sånt bra äter ju typ bara ägg nu mera, har kommit in i en riktig ägg period nu haha kram kram underbara du <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket.. ja jag är så stolt att jag kommit dit jag är idag, inte ens för två månader sen kunde jag tänka mig att ge mig ut och S P R I N G A!?? ..och nu står jag i full färd med att anmäla mig till ett löparlopp.
      Liksom, VART försvann min latmask? *hahaa**

      ...och du - ägg är bäst!!
      Du ska få ett recept som jag inte ens har testat, men som tydligen är suuuperbra!
      Jag lägger in det som ett inlägg här i bloggen!

      Radera
  2. Meh... va faaaan! Du är ju superduktig! Springer du FEM kilometer från att typ aldrig ha hållt på och springa. AMASING!!! YOU'RE A MACHIIIIIN!!!

    Tiden tycker jag faktiskt är riktigt bra! Jag springer inte heller särskilt fort när jag springer. Skulle nog ligga på ungefär samma tid jag! (...fast jag har inte kommit upp i FEM kilometer än! HAHAHAHA!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gammal kommentar som jag missat ser jag..

      *hehe* njaa... maskin vet jag inte.. men viljestyrkan har väl infunnit sig lite.
      Jag kör lite olika nu, så jag har inte sprungit 5 igen, men det kommer. ;)

      Radera
  3. Toppen ju, hade tänkt mig kretsloppet förra året, men det var en helg då jag jobbade. Har för mig att jag jobbar även den helgen i år. men nåt år skall man kanske vara ledig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. *haha* Ja då ses vi kanske på gatorna nån gång, nåt år!

      Radera