Veckans vikt

måndag 24 oktober 2011

Utmaning

Fick en utmaning av Imsavimsa som ju är ganska enkel att svara på, det svåra är att skicka vidare den eftersom jag knappt vet vilka ni är längre som läser här??

Maggan, du får självklart det här!
Systerlyster, du är också inbjuden om lust finnes..

Om någon mer av er känner er manade att svara på den - go ahead! Jag överlåter det till er istället. ;)

Utmaningen är den här:
Instruktioner: länka till den man fått den av, fullborda de 5 meningarna och skicka den till 5 andra bloggare


1. När ingen ser eller hör mig…
gör jag det alla andra också göra när ingen ser/hör på: Fiser och petar näsan! ;)

2. Jag går aldrig hemifrån utan…
nycklar och nästan alltid mobilen.

3. Min blogg heter som den gör för att jag…
Letade efter ett passande nick som inte skulle förknippas med mitt vanliga namn, då jag var väldigt hemlig i början av den här bloggen. Sen kom det upp en låt av Bo Kaspers som jag tycker var passande när det handlade om vikt. Förhoppningen var att kunna gå ned ett kilo då och då.. mellan ett och noll!

4. Om jag vågade skulle jag…
nog operera mig - helkropps! Låren, överarmarna, magen, baken, brösten. Men det är en stort beslut och inte bara ekonomiskt utan även riskmässigt. Vågar jag eller vågar jag inte?

5. Om tio år kommer jag att…
äntligen ha hittat mitt drömjobb (vilket det nu är?), se min son vara en välartad tonåring, kanske ha köpt en sommarstuga på västkusten. Det känns som jag mer har de viktigaste händelserna bakom mig, än framför. Jag har gjort de stora sakerna redan; som bygga hus, giftemål och få barn. Vad som ska ske framåt är mer oskrivet blad. Det kan hända vad som helst tror jag...

3 kommentarer:

  1. Kul att läsa :). O som jag funderat på ditt bloggnamn skall du veta. O nu fick jag ett svar :). Det blev lite mer än ett kilo då o då du ;). Menar du att du verkligen operera allt det? Oj, skulle jag aldrig våga, även om vissa delar skulle behöva korrigeras ;).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sett och läst utmaningen... ska sätta mig när jag får tid! =)

    SvaraRadera
  3. Imsa: *haha* Ja det var kanske en lite invecklad namnförklaring, men så är jag ju invecklad också. ;)
    ...och nej, jag skulle nog inte operera allt. Vissa saker överlever man. Kanske KANSKE att jag gör en av sakerna, eller två.
    Man kan ju alltid drömma/önska.

    SvaraRadera