Veckans vikt

måndag 17 oktober 2011

Helgens inköp och funderingar

I fredags var jag barnfri då sonen åkte med mormor och morfar till Ulricehamn för att sova i husvagnen.
Det gav mig en fri eftermiddag efter jobbet att göra vad jag ville på och självklart blev det lite shopping, min nya halvfavoritsyssla. ;)

De nya jeansen,
dock inte jag på bilden. ;)
Jag passade på att ta en sväng om Knalleland (bad choice med tanke på trafikläget en fredageftermiddag när typ alla ska till Systemet) och köpte mig ett par svarta jeans och en poncho på Gina. Väl investerade pengar!
Jeansen var ett par lite mer "finjeans" som jag varit ute efter ett tag. Såna som jag kan ha mer som snyggbyxor. Jag tog ett par som hängde där och kollade inte så mycket på storleken utan tittade mer på om de såg ut att passa. De satt som gjutna och bokstavligt talat också eftersom det var en tajt modell (tanken är att ha dem till stövlarna och då måste de ju vara smala nere i benen).
Storlek 31/30.

Jag frågade hemma sen, för jag sa att jag inte fattade storleken.
- Det är tum alltså. Du har köpt byxor med 31 i tumstorlek.

Jag tror jag köpte de senaste i tum 33 (letar tillbaka i bloggen).
Känns konstigt... MEN kul såklart!

Nåja, åkte även förbi Rusta och kollade på det där löpbandet jag har haft lite funderingar på... de hade det i två prisklasser, 3495:- och 2495:-, där den billigare varianten hade en 5-10%-ig felkalibrering på hastigheten. Vet inte om man behöver bry sig om det eller om det är en viktig funktion, att veta hur snabbt man springer/går?
Det tråkiga var att det nog tyvärr är för stort att ha hemma, det var inte riktigt så att det går att skjuta in under sängen...
Så jag fortsätter väl att fundera.

Ställde mig på vågen idag, måndagar är ju min vägdag och jag har fortsatt med det även om jag passerat årsdagen. Jag kommer nog fortsätta framlöver också, i alla fall så länge jag ser att det händer saker på vågen, sen kommer jag kanske att begränsa mig till en gång i månaden eller nåt. Svåra är att veta vilken dag man ska väga sig då bara.

Idag stannade den på minus 0,7 kg från förra veckan. Jag är alltså nere i minus 38,4 kg nu och Dr Loogna sa ju att jag kanske kunde få ut ett eller kanske två kilo till genom operationen, sen har den gjort sitt och ärligt talat så hoppas jag faktiskt att han har rätt. Nu känns det lagom och jag vill inte gå ned så mycket mer.

Jag väger prick 66 kg idag.

5 kommentarer:

  1. Sjuuuukt bra jobbat :)...OCH dom kläderna du hade på dig lördag kväll var skitsnygga :P...glömde säga det igår :)

    SvaraRadera
  2. Underbar resa du gjort och du är super duktig.
    Först vill jag säga att jag tycker nog att man ska vara kritisk om man ska köpa ett löpar band för du kommer snabbt bli bättre och då håller det inte måttet och du kommer tröttna.
    Titta sedan att löpytan (bandet) är minst 120 cm för det rävs sägs det för du ska få ut ett bra steg i träningen.
    Är det din sambo på bilden:)???
    Jag har inte sett henne innan och det är en underbar bild där ni båda lyser!
    Snygga kläder du köpt och härligt att köpa tum byxor..hihi
    Ta hand om dej,kramizar

    SvaraRadera
  3. Taaaack Anna! :)

    Helena, ja jag inser att jag nog måste prova mig fram först innan jag förhastar mig och köper ett löpband. Jag har ju inte ens stått på det, jag bara tittade på det.

    Jepp, det är min hustru på bilden, jag har inte haft med henne så mkt innan, men den här gången fick hon plats. ;)
    TACK!

    SvaraRadera
  4. Snygging där :) Man skulle aldrig kunna tro att du ens varit i närheten av överviktig!

    SvaraRadera
  5. Men åh, vad snäll du är! :)
    Du som inte sett mig live har ju inte samma inställning som de som känner mig. De är tvärtom chockade nu och känner knappt igen mig, men nu får de vänja sig! ;)

    SvaraRadera