Veckans vikt

torsdag 18 augusti 2011

Vilken storlek?

Jag var på bl a Gina Tricot idag för att kolla runt lite. Jag har en del jeans nu redan, men de som är mina favoriter är ett par från just Gina. En lite lägre modell i midjan och tajta i benen. Något jag ALDRIG skulle tagit på mig för ett år sen...
Jag fattar inte själv att jag vågar ha på mig vissa kläder, men jag känner mig modigare för varje dag. Jag har ju börjat ha klänningar, tajta linnen och nu även tajta jeans alltså.
Jag orkar inte bry mig om fladdriga armar, bilringar och dallriga lår, det gör jag bara "hemma i ensamheten på kammarn'..". Då drar jag, kniper åt, stramar och klämmer. Fantiserar om att bli lite fast i hullet och istället för långa tuttar kanske jag kan få runda.
Nån gång kanske..

Men det var ju Gina jag pratade om! Jag såg ett par brallor jag gillade, lite som mina pösiga jeans med dragsko i midjan och muddar vid anklarna. De fanns i storlekarna 36 och 44. Resten var slut så klart.
Jag provade inga av dem.
36 - aaaalldeles för små?
44 - liiiite för stora?

Jag gick vidare och såg en annan modell som jag tog med och provade. Storlek 38, som passade som en smäck. Ett annat par i tumstorlek 33 - som en smäck till.
Jag vet inte när jag sist kunde gå in i en butik och ta två par byxor, prova dem och att båda passar lika bra? Jag tror aldrig det har hänt.

Jag köpte inte ett enda par.

??
Jepp jag vet - jag är korkad.

Men jag kunde ha jeans i storlek 38!? Heeelt otroligt...
:)

4 kommentarer:

  1. Hehheh, jag var oxå inne på Gina förra veckan o kom hem med både klänning, kavaj och jeans... Minns inte när jag kunnat köpa något förutom just trikå och stretchigt från Gina - nu köpte jag allt det jag verkligen ville ha! Och i mindre storlekar än jag nånsin kunnat tänka mig, jeansen i 32 (tum)!!! Så coolt!
    :D VA VI ÄR BRAAAA!

    SvaraRadera
  2. Visst är det en helt superskön känsla! :))

    ..och JA, vi är SÅ bra! ;)

    SvaraRadera
  3. Så fin du är!!! Vad e det för jeans du har på dig på sista inlagda bilden?
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack!! :) Du fick ett inlägg med jeanssvaret.

    SvaraRadera