Veckans vikt

onsdag 31 augusti 2011

Långpromme

Jag var ute och tog en kvällsrunda innan och kände verkligen att det var behövligt efter två kvällar med övertid till kl 22 resp 23. Jag behövde rensa huvudet liksom... att jag sen hade en riktigt grinig 3,5-åring gjorde sitt också, men jag hade även en hustru på hemmaplan som mer än gärna tog över den uppgiften var ju tacksamt.

Jag traskade på i ganska rask takt, sprang en kortis också, men kände efter en stund att jag blev lite smådizzy. Insåg att jag inte hade ätit något innan jag kom iväg och det ska jag nog inte göra om igen. Jag fick sakta av på takten lite och dricka vatten så det skulle stabilisera sig igen.
Det var nog bästa kicken för efter det kom jag nog in i andra andningen som gjorde att jag kunde gått en bra stund till - om jag inte hade fått ont på trampdynorna under fötterna. Vilket jäkla rookiemistake liksom...
Hustrun tycker jag ska gå och köpa nya skor och jag som ändå har ett på Nike som kostat typ 700 spänn!

- Ja men DET paret kanske inte passar till det som DU använder dem till. Du kanske måste göra en riktig koll på en riktig sportaffär!

Jaja, jag skaaa....

Men jag gör inte det ikväll. ;)

2 kommentarer:

  1. Duktiga du som springer!

    Kan vara idé att kolla upp på löpband vilka skor du egentligen behöver. Köpte nya inför sommaren men trivs inte i dom riktigt så jag går med dom gamla ändå... :/

    SvaraRadera
  2. Tack du! :)

    ...men jag varken springer eller går så mkt som jag verkligen skulle behöva göra. Tyvärr.
    Hoppas på ändring på det snart dock.

    Duhar rätt i att jag borde kolla upp fötter och skor på rätt sätt. Jag får väl lov att investera lite i mig själv framöver. :)

    SvaraRadera