Veckans vikt

onsdag 24 augusti 2011

Varför kan saker aldrig bara få vara bra?

Stress på jobbet med deadline på saker och okunskap om HUR man gör sakerna skapar en otrolig stress i mig..

Idag fick jag dessutom veta att vi haft ett dödsfall i min nära släkt, men samtidigt en person jag inte har träffat på väldigt väldigt länge. Omständigheter runtom med andra släktningar gör att stressen blir än större och jag vet varken ut eller in hur jag ska gå vidare och kunna (vilja/orka/klara att) hjälpa till med allt det praktiska.

Varför kan saker aldrig bara få vara bra och flyta på.. det ska alltid hända något som drar ned en.

5 kommentarer:

  1. Livets bergådalbana :) Stress är inge bra - svårt att tackla. Man vill så himla mycket, svårt att säga, duktigflickasyndrom. Försök att djupandas :)

    SvaraRadera
  2. Jag är tvärtom en väldigt ostressad person egentligen, men ibland drabbar den även mig.
    Duktigflickasyndrom är något jag aldrig orkar bry mig om heller. Jag har nästan istället varit motsatsen och alltid försökt säga till mig själv att jag duger som jag är och gör så gott jag kan. Ingen vinnarskalle direkt.

    Jag fick en bild av en vän på en yogaposition och så hade hon skrivit "andas djuuupt". ;) Kändes som den kom väldigt passande.

    SvaraRadera
  3. Åh.. en ny viktblogg.. kul att du kikade in hos mig. Mmm.. det är som du säger.. ursäkter ;)
    Jag vet inte hur jag ska göra... Får bolla fram och tillbaka med sambon sen.

    pepp

    SvaraRadera
  4. Usch så tråkigt !!!
    Sänder styrkekramar och hoppas du snart får andras lite. Det är jobbigt när det blir för mycket på en gång.
    Dödsfall är så tråkigt och tyvärr är livet upp och ner,,
    försöka andas hemma med din familj lite och gör roliga saker
    kram kram

    SvaraRadera
  5. Tack Helena!
    Allt sånt där stressigt går i perioder och till slut ordnar sig allt, precis som min far brukar säga..
    Helgen har varit lång, lugn och skööööön med familj och en gammal barndomsvän. Behövligt! :)

    SvaraRadera