Veckans vikt

onsdag 21 mars 2012

Boktipset!

Jag har hunnit ”läsa” en hel del böcker nu när jag har börjat lyssna på ljudböcker. Jag lyssnar när jag antingen sitter i bilen, tränar eller lagar mat och sonen är hos kompisar. En av böckerna jag har hört är den här:

De ickesynliga – Fredrik Härén 

Jag fastnade direkt för den och insåg att man kan se världen på ett nytt sätt efter den här boken. Frågan är vad DU tror på. ;-)

Nästa bok som jag tyckte vad lite småputslustig och som dröjde kvar ett tag efter är den här:

Öster om Heden – Viveca Lärn 

Jag har gillat Saltön som gått på TV i ett par omgångar, men jag har inte läst böckerna.
I den här ljudboken är det Viveca själv som läser och hon har ju ett speciellt uttryck. Positivt i mitt tänk..!



Den tredje och sista i det här boktipset är den här:
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann – Jonas Jonasson


Efter den här kom ut hörde jag massor om den, men hade ingen direkt lust att läsa den, förrän nu. Hustrun började läsa och hon kom med lite infall här och där om att den var ganska rolig och jag föll till slut för trycket och började lyssna – och TOKfastnade.

Allan Karlsson är en man vars livsöde är få (om ens någon) förunnat och hela historien är en hel skrattfest rakt igenom. Ingen människa kan råka ut för allt han råkar ut för.
Nu i efterhand kan jag associera allt möjligt till händelser i Allan Karlssons liv och härmed slår jag ett slag för Mer Brännvin! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar