Veckans vikt

måndag 26 mars 2012

Kummel med fetaostcreme

Jag gjorde en fiskrätt för ett tag sen och nu hittade jag bilden i mobilen på rätten. Jag tog bilden dagen efter, på min restlunch, så det ser kanske inte så roligt ut, men GOTT var det!
När jag tinade fisen från frysen trodde jag att det var torsk, men sen när den var klar visade det sig vara kummel istället, men det funkade lika bra.

Jag gjorde en röra på riven fetaost som jag blandade med creme fraiche, lite limejuice, salt, peppar och lite koriander. Smetade på röran på fisken och sen in i ugnen ca 200 grader i ungefär 15-20 min, kanske lite mer. Jag minns inte riktigt. Känn på fisken, man ser ju när den är klar.

Sonen sa: - Gott, det är lite syrligt!, så jag och han åt med god aptit, medan sonens kompis tyckte bäst om potatisen. Glad vi har en pojk som gillar fisk och lite ovanliga smaker, även om han är extremt kräsen i andra lägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar