Veckans vikt

fredag 9 mars 2012

Smördegsinbakad kyckling med brie och soltorkade tomater

Det ser inte mycket ut för världen, men det här är resterna av kvällens fredagsmiddag, för jag glömde ju fota innan vi hade ätit, med det lite finare upplägget med sallad som piff på rätten.

Det här är alltså smördegsinbakad kyckling med brie, soltorkade tomater och bacon.
Jag hittade ett recept som jag modifierade lite och då belv det här resultatet och det var verkligen SUPERGOTT!

U know the drill med mig och recept, jag höftar!

Jag tog fem kycklinginnerfiléer (de som är mycket mindre än vanliga filéer) och delade dem i mindre bitar. De stekte jag nästan klara med bara salt och peppar. Sen tog jag ett halvt paket bacon och stekte till också.

På två fyrkantiga smördegsplattor fördelade jag sen jämt kyckling och bacon. Över det toppade jag med ca fyra soltorkade tomater som jag hade hackat i mindre bitar.

Som grädde på moset lade jag på två små skivor av brie på varje platta.

När det var klart lade jag på ett lock av smördegsfyrkanter på vardera av fyllningarna, tryckte till kanterna så de fastnade och sen penslade jag med vatten.

In i 210 grader varmluftsugn i ca 17 minuter.
Serverades med klyftade Amadinerpotatis som var kryddade med Roasted Garlic Rub och en vanlig kall bea.

Jag upprepar - SUPERGOTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar