Veckans vikt

fredag 2 mars 2012

Träningsinflammation?

Finns det något som heter det?
I så fall tror jag att jag har fått det. I nacken. ..och nu har det börjat stråla ned i axeln också. Vänster sida.

Inte kul. INTE kul, som WoW-Jocke säger..

Jag har ändrat lite i min träning, så jag har börjat köra lite hårdare med armar och det är rörelser som jag kan tänka mig har gett någon slags överansträngning. Sen om det ÄR så vet jag inte, jag bara gissar.

Jag mailade igår med en sjukgymnast om hon hade en återbudstid, men ingen framgång. Kan ringa till sjukgymnastiken hemma också, men idag blir det tajt att få in en tid om de skulle ha nåt återbud, då vi är kort om folk på jobbet. Inte bara att sticka då tyvärr.
Så det blir väl en ond helg och sen försöka få till något på måndag istället kanske. Om jag har klarat två veckor, så klarar jag väl början på en tredje också..

Jag är inte van vid att ha ont. Det är inte Jag. Jag ÄR inte sjuk eller har ont nånstans.

...men nu har jag tydligen det i alla fall. :(

3 kommentarer:

  1. Ajajajaj, låter inte bra. Varm vetekudde på så känns det iaf bättre kanske. Om du inte har det så ta ett litet örngott o häll i ris i det. Knyt ett band runt o kör in det hela i micron med ett vattenglas inne samtidigt o sen är det bara att slå sig ner i soffan med det hela på det onda. Hoppas att du blir bättre.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Man kan få inflammation i musklerna. Inte alls ovanligt.
    Botas bäst med något anti-inflammatoriskt... KAN funka med panodil - eller någon annan värktablett med Ibubrofen-ämnet, välj sort själv... men träffar du läkare kan man få starkare utskrivet. Voltaren el.dyl.
    Sedan tar man det 3-4 ggr per dag (maxdosen) i en vecka/10 dagar.

    Du kan ju ha slitit av någon muskel eller muskelfäste också. Hoppas du blir bra!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Imsa, tack!! Såna husmorstips är superbra. :))

    Maggan, jag är lite anti tabletter, har bara kört Alvedon när det varit som värst, men idag känns det faktiskt bättre.
    Efter träningen igår stretchade jag ut riktigt rejält och gjorde lite andra stretch än vanligt. Förhoppningsvis kan de ha hjälpt lite.
    Om det blir värre igen kör jag en Diklofenak-kur tror jag.

    SvaraRadera