Veckans vikt

torsdag 23 september 2010

Turbulent


Gårdagen var ingen bra dag. Jag hade otroligt ont och mådde illa.

Spydde, eller rättare sagt försökte, för jag kunde mest bara hulka upp några teskedar buljong.

Det rumlade i magen och det inte bara i såren alltså, utan även i tarmarna.

Jag fick en massa mediciner för både illamående och lugnande och det hjälpte så efter att ha sovit var jag rätt ok på kvällen.

Jag somnade för natten vid tio och sov bra hela natten, med undantag för lite toabesök.

Däremot vaknade jag imorse kl sex av att jag trodde jag var (sorry för er som känner mig och inte vill veta sånt här om mig - sluta att läsa här!) lös i magen, men det visade sig vara blod istället.

Larm och kontroll, läkare och sköterskor överallt.

Efter en stund fick jag lugnande besked dock. Det är inte konstigt att sånt här händer efter en magoperation. Man syr ju trots allt ihop tarmarna och där finns blod. Vissa märker inget alls och vissa får som jag, blodflöde.

Jag får stanna kvar för observation tills i eftermiddag, men jag hoppas verkligen jag kan åka hem idag. Jag saknar min familj nu och har inte fått träffa dem sen i tisdags. De kan ju inte åka hem utan mig..

Så nej!, jag SKA hem dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar