Veckans vikt

torsdag 7 april 2011

Matstress

Det funkar Sådär med maten på den här resan faktiskt. Jag försöker att äta så många gånger som jag behöver, men det blir tyvärr inte mer än ett lagat mål mat per dag och det är på kvällen.
Jag har ätit makrill med knäckebröd till lunch och det är väl ok och igår åt jag en helt ok middag med nötkött och grönsaker, men ikväll var det katastrof.

Vi gick till en italiensk restaurang och där fanns bara pizza och pasta typ, såklart. Jag beställde en lasagne och orkade inte ens be om köret med halv portion eller barn-dito utan beställde en vanlig.
Ost, pasta, pyttelite köttfärs, flötsås och ännu mer ost. Det var ju bara bäddat för att jag INTE skulle varken gilla eller uppskatta det - och så blev det. Jag tror att jag kanske åt en sjättedel av hela portionen och ångrade varenda tugga. Jag skulle köpt en köttbit istället, för det hade de ju, men dum som jag var såg jag inte det förrän det var för sent...

Men men, jag dumpade inte tack och lov, men jag blev skitvarm ett tag, så det var väl effekten jag fick av Den maten.

På dagen idag hade en kollega köpt med sig Marabou mjölkchoklad som har legat framme och jag tog två rutor och jag kände direkt att jag inte skulle ätit dem. Jag mådde verkligen psykiskt dåligt av att ha tryckt i mig dem, för de var inte ens goda. Jag SKA hålla mig till mina nötter och mörk choklad istället.

Utsikten från frukostmatsalen
Frukosten imorse var ingen höjdare heller, inte innehållsmässigt för jag åt äggröra, köttbullar och lite makrill, men jag åt lite för mycket och fick en hög med svettningar efter en liten stund och fick lugnt och fint "dra mig tillbaka" och vila lite.

..och åt andra hållet.
Sååå... maten, jag och Norge är inte bästa vänner för tillfället, men jag hoppas vi kommer bli det framöver eftersom det här inte är sista gången jag ska åka hit.

4 kommentarer:

  1. Svårt det där med maten när man är ute och reser. men det blir bättre och bättre. Själv behöver jag inte längre planera maten som jag gjorde i början. :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är komplicerat det här med mat, men får du i dig några mellanmål? Kan var där skon klämmer... Men ska jag säga å andra sidan som fick hjärtklappning av FJÄLLFIL :-S Men jag tror att helhetsintaget är DET viktigaste och jag fattar att det kan vara svårt när man jobbar på, men ställ klockan (kanske, vill inte sitta här och pekpinna, vill bara försöka hjälpa dig, men det kanske du förstod) Och jag är inte NÅTT avundsjuk på din utsikt....
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Ja det kan vara tiixigt med maten när man inte är hemmavid. Men det brukar lösa sig efter ett tag när man får upp ögonen för vad man kan äta/välja och så. Det rättar nog till sig snart och du får kläm på´t igen.

    Ha en fin helg!
    KRamen i

    SvaraRadera
  4. Nett: Nej jag tror också det kommer att blir bättre framöver när man lär sig och när kroppen har ställt in sig på att agera efter mitt tänk och behov. Det är ju säkert mest nu i början man måste trixa mest.

    Annika, jepp jag är noga som tusan md mellanmålen. det slinker ned både bananer, äpplen, små knäcke och nötter. Jag försöker hålla koll på klockan så jag får in alla måltider.
    Det jobbiga HÄR är att det står skålar med godis som alla andra äter ur HELA tiden, men jag är duktig och låter faktiskt bli. *klapp på min axel* :))

    scrapmoster: Precis, jag har ju lärt mig vid det här lagret, men ibland faller man i den där gamla fällan av skitmat och godis helt enkelt. Det bästa är att jag INTE gillar det egentligen, så jag smakar bara en gång, sen är jag nöjd!
    Ha en trevlig helg du ock!

    SvaraRadera