Veckans vikt

måndag 4 april 2011

Nya kläder och fullt upp!

Har i helgen haft fullt upp med allt möjligt!
Jag passade på att shoppa lite kläder i en affär här som hade 50% på allt, eftersom det var 10-års jubileum i Knalleland. Ena dagen köpte jag en klänning i nåt slags tunt material som jag inte kan namnet på, men som var lite militärstuk på - storlek 40!??
Igår åkte jag tillbaka och köpte lite mer, bl a en röd tunika och en svart klänning i trikå med lite detaljer på, som jag senare såg var en mammaklänning! *haha** Men den var snygg ändå och jag tror den är ok att använda även om jag inte har nån gravidmage.
Jag provade massa saker och kunde tänka mig att köpa mer, men begränsade mig lite.. lika bra tror jag.

I lördags kväll var vi i Varberg för att gå på restaurang och sen fira av min syster som imorgon åker till Australien på obestämd tid. Jag passade på att inviga den gröna militärklänningen och ett par jeans under. Nöjd!

På onsdag tidig morgon bär det av till Norge med mitt nya jobb. Jag jobbar ju fortfarande kvar på mitt gamla, men ska alltså få åka med på en mässa som jag i framtiden kommer att vara med och fixa på egen hand. Så det kan ju vara bra att åka med nu och se hur det fungerar.

Nervös - JA! Men samtidigt ska det blir spännande.

Trist dock att åka ifrån familjen så länge...
Jag har kollat upp så det finns trådlöst internet på hotellet, så lite uppdateringar ska det väl kunna bli i alla fall.

I övrigt - nådde minus 27 kg idag!

6 kommentarer:

  1. Härligt med nya kläder :) resan låter spännande, hoppas att det blir intressant. Låter som att du kommer att få mycket ansvar på nya jobbet, men ett trevligt sådant!

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli riktigt spännande med nytt jobb även om det är nervöst.
    Har försökt spåna på vad man ska ta med sig för mat bara, jag behöver ju ha med lite mellanmål. Får fundera lite.. :)

    SvaraRadera
  3. Härligt med nya kläder :). O hoppas att Norgeresan blir bra. Spännande med nytt jobb, självklart, men det blir säkert jättebra :). Du får väl ta med några burkar med makrillfilé o knäckebröd, avocado funkar ju också, t ex.
    Du har en award inne hos mig :).
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad härligt, Grattis till dina 27 underbara kioln som är borta...
    P.s har en "award" åt dig hos mig d.s
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Hräligt med minusen & nya kläder är ju aldrig fel. Norge låter kul. Ska bli spännande att få läsa mer om det.

    Kramen i

    SvaraRadera
  6. Tack för awardsen brudar! Jag får ta dem sen när jag är hemma igen. ;)

    Makrillen och knäcke finns med, ingen avocado dock! ;)
    Ikväll blir det turkiskt(??) på restaurang, får se vad det innebär.

    SvaraRadera