Veckans vikt

måndag 21 november 2011

Att vänta sig det oväntade

Jag har haft det på känn denna veckan, att jag faktiskt skulle gå ned i vikt även denna veckan, även om jag inte ska kunna förvänta mig det mer, enligt Dr Loogna.
Det var inte så mycket, bara 0,3 kg, men det är trots allt nedåt och nu är jag under 65 kg. Något som känns lite konstigt och läskigt nästan..

Jag tar mina vitaminer och allt sånt där, men jag känner mig och ser väldigt glåmig ut. Det är typiskt för mig på vinterhalvåret. Jag får en sån där gråblekhet, helst under ögonen, så jag ser sjuk ut.
Jag avskyr det!
Att sola solarium eller sminka bort det känns inte heller helt ok. Sola är väl en sak, det kan jag göra emellanåt (ja jag VET att det är farligt!), men jag vet ju att det försvinner lika fort som all annan solbränna.
Sminka mig är heller inte min grej.. för lat för det.
Skulle kanske prova sån där spray-tan..?

Annars då?
Vi var ju på Gekås i lördags, utan barn, vilket innebar en hel del shopping, julklappar och även till oss själva. Jag tror aldrig vi har varit så generösa i plånboken som vi var den här gången, men vi fick också väldigt mycket för det.
Jag köpte en del tröjor och toppar, frugan lite träningskläder och byxor. Nu när vi har gemensam storlek har vi ju dubbelt att välja på i garderoben. Vi pratar faktiskt om att bygga om den totalt och "sammanfoga" våra båda delar. Enklare utan tvekan!

En grej som känns HELT sjuk är att jag just nu sitter i en stickad tröja i storlek 170, eller om det var 164.. alltså i BARNSTORLEK!!
Vi köpte även ett par pojktröjor i storlek 164. Jag tog 170 först, men fick byta till en mindre..

Jag kommer nog aldrig förstå och fatta det här. Det känns helt overkligt att JAG är så liten. Jag ser fortfarande mig i spegeln och ser en överviktig person. Kommer det alltid att vara så?

4 kommentarer:

  1. Ja det verkar ju väldigt praktiskt att slå i hop garderoberna. Perfekt att ha mycket att välja på. Kul att läsa din blogg och grattis till att det har gått så bra med vikten efter op. Själv väntar jag på att jag ska få en op gjord. Kram och tack för trevlig läsning.

    SvaraRadera
  2. Tack själv att du hittat hit och gillar att läsa, även om jag är väldigt sporadiskt i mina inlägg emellanåt. :)

    Spännande med operationen, du har en fantastisk resa framför dig. Har du själv nån blogg man kan följa?
    Lycka till nu, när det väl blir din tur. :)

    SvaraRadera
  3. ja jag har två bloggar ..den ena där jag tänker blogga om min viktresa men ännu inte börjat göra detta (pga att jag inte berättat för mina barn ännu) har adressen http://livethoswiberg.blogspot.com/

    Den andra som handlar om shabbychic inredning heter pysseltindra.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Tack för adresserna, ska lägga till i min RSS-läsare.
    Nämner inget i kommentarerna om det här innan du själv skriver nåt. :)

    SvaraRadera