Veckans vikt

söndag 25 december 2011

Jul, mat och väntan


Julen handlar ju nästan uteslutande om mat, godis och äta i alla former. På nåt konstigt sätt även för mig, men inte som för de andra.

Jag brukar oftast ta det lugnt på julen, sitter gärna och tittar på andra när de stressar runt för att förbereda maten, för att sen efter maten ta mig an min uppgift - disken!

Det är mer min grej liksom och än mer nu efter operationen.

En lustig sak dock, är att trots all mat som äts är folk hungriga och om de inte får mat i tid blir det lite tjurigt. (Vilket iofs jag också blir om jag inte äter..)

Jag har verkligen fått lära om när det handlar om hunger och mattider. Jag äter när jag måste oavsett om det är dags för andra eller inte, just för att jag MÅSTE. Tänk vad mycket lättare och gladare de andra hade varit om de gjorde samma sak - åt när de var hungriga istället för när de har "bestämt"...

2 kommentarer:

  1. Håller med dig. Folk kan tycka att man är krånglig och skall verka viktig när man säger att man måste äta. Skall man på kalas kl 14 så anpassar man sig efter det. Om man då inte får mat förrän kl 16 så funkar inte det. Då är man KRÅNGLIG. Enklare att stanna hemma...

    SvaraRadera
  2. Åh vad det är sant! Rätt idiotiskt faktiskt, för alla behöver ju verkligen äta med jämna mellanrum istället för att dra ut på det i timmar.
    Det är nog därför jag har börjat våga ta för mig mer och mer efter open. Jag frågar om jag kan ta en macka etc. om jag är borta och jag märker att det dröjer. Eller så har jag med mig mellis själv helt enkelt. Så kan ingen säga nåt om jag äter.

    SvaraRadera