Veckans vikt

måndag 5 december 2011

Välkommen Permafrost!

Att ständigt frysa, det är min nya lott i livet.
Igår sa min fru när jag drog av mig täcket en stund: "Är du VARM? Kan du vara varm?"

Jag blev förvånad själv, ska jag erkänna, för nu den sista tiden när hösten övergått till vinter har jag fryst konstant; hemma, ute, på jobbet, hos andra. En extra tröja är numera basplagg för mig, helst med ett linne underst.

Det är rätt jobbigt faktiskt och jag inser i det här läget att ett lager fett värmer ganska bra.
...men jag fryser hellre då faktiskt.
..och tar med en tröja, strumpor och väntar extra.

Minus 0,3 från förra veckan. Känns lite mysko. Faktiskt.
Jag är nöjd, mer än nöjd, så stoppa gärna nu.

Min bloggväninna Imsavimsa frågade ju när hon var på sitt återbesök på Sophiahemmet om vad det är som gör att kroppen slutar att tappa i vikt och det här var svaret hon fick:
"det är när intaget av mat är lika med vad den förbrukar så stannar den"
Med andra ord styr man det här själv med intaget av mat kontra hur mycket man motionerar - precis som alltid, för alla.

Jag funderar hur det funkar med mig nu då bara.
Äter jag för lite?
Motionerar jag för mycket (omöjligt)?

Tips, förslag?

2 kommentarer:

  1. Du är jätte duktig:)
    Jag önskar jag kunde gå ner lite lättare nu..men får slita för varje kg..Och jag äter ju inte alls mycket..kroppen verkar stoppa ändå..phuuu
    Jag fryser också,men bara vissa dagar och då vet jag att det går neråt i vikten:)
    Du får lägga på lite mera proteiner och ett extra mellanmål kanske så stannar du:)
    Ha en underbar vecka
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Där är ju skillnaden för oss, jag har ju inte behövt kämpa ett skit och det i sig är ju faktiskt en nackdel.
    Hade jag inte haft sånt flyt som jag haft så kanske jag hade varit lite duktigare med träningen än jag varit.

    Efter nyår är det dags att ta tag i det på allvar och börja bygga muskler, de är obefintliga idag.
    Jag önskar jag hade samma driv som du har..

    MER mat!? Fattar inte hur jag ska få i mig mer. Borde kanske börja skriva matdagbok för att verkligen hålla koll.. *funderar*

    SvaraRadera