Veckans vikt

fredag 30 december 2011

Nykokta kräftor


Eller ja, nykokta igår i alla fall, fast med socker istället för salt.. papsen tog fel och upptäckte inte förrän de var klara.

Så igår kväll koktes ny lag upp, med salt den här gången och sen har de fått stå i det över natten och hela dagen. Funkade!

Nu är frågan bara; skala alla och lägga i frysen de som blir över när jag ätit de jag vill ha ikväll, eller ta med resterna till morgondagens nyårsfest?

Jag funderar på att vara ego och behålla alla själv.. ;)

2 kommentarer:

  1. Behåll dem! O glöm inte att inte slänga skalen ;) Kräftfond kokas ju lätt i max 20 min, o blir så god soppa av den sen :).
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Du, jag tänkte på dig när jag hade skalen i diskhon och skulle slänga dem. "Ska jag eller ska jag inte slänga!?"
    ...men så kom jag fram till att jag inte hade tiden, trots att det bara tar 20 min, så jag slängde dem i tanken om att "NÄSTA gång gör jag fond!" ;)

    SvaraRadera