Veckans vikt

onsdag 14 december 2011

Julfrulle

Vi åt julfrukost med jobbet idag, på restaurang. Ganska lagom smörgåsbord där jag kunde ta det jag ville och ändå känna att jag fick ta "av allt". Det är lite det jag kan sakna av att äta just smörgåsbord. Det finns alltid så mycket gott och man vill smaka på det mesta, men nu funkar ju inte det längre.

Proteiner är bra, så det blev skinka, lite lax (som tyvärr smakade för mycket fisk), en sillbit, en ägghalva och en korvskiva. Precis lagom för en minimage som min och den blev INTE knorrig efteråt.
DET är skönt när jag slipper, annars brukar jag alltid låta som ett tröskverk efter att jag har ätit.

Inget mer julbord planerat "på lokal" så det här var väl det jag får nöja mig med i år, förutom självklart det som brukar vankas på hemmaplan på julafton. ...och juldagen ...och annandagen! :)
Men då tar jag absolut BARA det jag själv vill ha!

4 kommentarer:

  1. Här blir det inget julbord ute i år heller. Tycker det känns ganska meningslöst att betala hutlöst för att äta en barnportion ;).
    Jadu, det där med pratande magar kan jag allt om också ;).

    SvaraRadera
  2. Håller verkligen med! Det är hutlösa priser... :o

    SvaraRadera
  3. Tittar bara in för att önska God Jul! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack detsamma Lena! :))
    *kramkram

    SvaraRadera