Veckans vikt

tisdag 14 december 2010

Kommentarer

Har börjat få kommentarer nu från folk som ser att det har hänt lite på viktfronten. Många gånger är det dock när jag sagt nåt själv och då får jag oftast höra "jamen NU syns det ju jättemycket, hur mycket har du gått ned egentligen!?"
Ibland svarar jag precis vad jag har gått ned och ibland säger jag bara "ja jo det är litegrann". Mycket beroende på vem det är som frågar faktiskt.

Jag fick dock en "lustig" kommentar i helgen av svärmor. Hon sa "Men nu Räcker det väl snart!?"

...*hmm* Kära svärmor, nu är det så att jag inte ens Egentligen har gått ned hälften av vad som är rekommenderat om jag ska komma ned till 25 i BMI, så nej, det räcker väl inte riktigt än.
MEN jag vet inte ens om jag behöver gå ned så mycket, för det känns nästan som det skulle bli för mycket.

Trots att jag INTE gillar att vara tjock, fet, överviktig, så tycker jag att man som kvinna ska ha lite hull, men en hälsosam mängd av det.
Sen skulle jag aldrig säga nåt till någon om att de är för smala si eller så, för det är helt upp till var och en, men JAG gillar när tjejer är kurviga.

Så för att jag ska må bra tror jag att mellan 26-27 är rätt BMI för mig. Sen hur det blir får vi se, jag kanske stoppar snart och då har jag ju inte mycket att göra mer än att acceptera att det är så här jag kommer att se ut.

Vi får väl se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar