Veckans vikt

måndag 20 december 2010

Håret

Jag har börjat fälla så mycket hår nu. Så fort jag drar handen genom håret följer det med hur mycket som helst.
En ganska stor ångestpuck hos mig, då mitt hår är en av mina få stoltheter. Jag har alltid haft tjockt långt hår och egentligen aldrig några problem med det.

..inte förrän efter jag slutade amma och råkade ut för massivt håravfall ett långt tag. Det känns ungefär som nu, så jag vet vad jag har att vänta.
Den gången fick jag nästan som lite vikar uppe vid hårfästet, jag hoppas jag slipper det nu. Jag tappar ju hellre lite överallt, för då kommer det inte märkas så mycket. Då blir det bara mindre tjockt.

Tråkigt!

3 kommentarer:

  1. Ja det är ju så de säger. Att man efter en sån här op, ca. 3-4mån efter, kan tappa hår. Inget jag heller ser fram emot direkt...hm... Men det är väl bara att gilla läget liksom.

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Testa H-pantoten på hälsokosten. Det är ju iaf inte skadligt utan bara vitaminer.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset Imsa. Ska kolla upp det.
    Jag hörde när jag ammade att det inte spelade nån roll om man tog några vitaminer, för det hjälpte inte, men det skadar ju inte att prova i alla fall!

    SvaraRadera