Veckans vikt

tisdag 21 december 2010

Tre månader

Idag är det exakt tre månader sedan operationen, det är den 21:e och operationen var en tisdag, precis som i september.

På de här tre månaderna har jag gått ned 17 kilo och ikväll är det egentligen  mätdags, men nu är klockan så sent och jag orkar nog inte, men jag vet att det är några centimetrar som försvunnit från kroppen.

Jag äter nästan allt jag vill, jag smådumpar lite emellanåt, men har sällan tokdumpat på den här tiden som gått, tack och lov!

Jag kan äta lite sött ibland, men nöjer mig med en liten bit och saknar inte att môla som man kunde göra förr.

Detsamma med fett, jag äter lite Bregott på mackan eller har Smör-&Rapsolja i maten, men att äta chips, ostbågar och liknande lockar inte alls. Det var inte så ofta jag åt sånt förr heller i och för sig.

I början efter operationen var det inte bara en eller två gånger som jag faktiskt ångrade mig, jag frågade mig själv hur jag kunde gjort det med min fullt fungerande kropp - frivilligt.

...men dagarna gick och jag började förstå hur min nya mage funkade och allt började falla på plats liksom.

Idag ångrar jag ingenting. Jag är bara glad... även om jag har en mage som låter som ett åskoväder varje dag.
;-)

5 kommentarer:

  1. Du sammanfattar det hela väldigt bra, fast jag ångrade mig aldrig. Men man lär sig hur man funkar. Jag kan t.ex. äta pepparkakor, men inte ens en smula lussekatter :) Magen dundrar och det är som en extra kompis, man är liksom aldrig ensam :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är väldigt konstigt, jag tyckte det var jättejobbigt i början att min mage låter jämt, men när jag säger något om det får jag nästan alltid till svar att "det Hörs ju inget!?".
    Så troligtvis är det mest jag som hör det och TROR att det låter så högt.

    Jag är lite förvånad att jag inte totaldumpat mer än jag gjort, MEN jag är ytterst tacksam att jag sluppit det. Det är ju Bara en fördel liksom, att slippa må dåligt.

    Att ångra sig är nog något som är vanligt annars, man säger till sig själv "vad har jag gjort egentligen?", men sen blir det förhoppningsvis som jag känner nu, att man faktiskt inser att man mår så mycket bättre (♫♫ ;)) efteråt.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, men har inte ångrat mig, annars är livet samma som för dig efter op. O pratande mage, ja herregud ;).
    Kram

    SvaraRadera
  4. Helt sjukt att det redan gått tre månader!!!...och det sysn ju på det rejält också!..KUL :)
    Så håller vi tummarna att det ska fortsätta så här bra på alla plan!

    SvaraRadera
  5. Tokdumpar ja det gör jag imellanåt. Det går dock bättre numer men det har tagit tid att förstå hur allt fungerar.

    Kramen & God Jul!!
    i

    SvaraRadera