Veckans vikt

söndag 5 december 2010

Tystare än tomt


Här var det eko! Sorry för bloggtorka ett tag nu, men det har varit lite att rapportera i kombination med brist på skrivlust. Får se om den kommer tillbaka.. :-)

Igår var det julfest med jobbet och julbord med den.

Jag var lite fundersam på vad jag skulle kunna äta och dricka, men allt funkade riktigt bra faktiskt. Jag åt bara lite kallskuret och lax. Höll mig helt ifrån det varma för det lockade inte ens..

Sen var det Det här med spriten då.

Jag har ju provat ett eller ett par glas vin innan och då kände jag av ett rus väldigt snabbt och sen försvann det ungefär lika snabbt.

Igår drack jag faktiskt ganska mycket mer än tidigare, typ fem glas rött och en snaps till och med!

Om jag ska beskriva hur det kändes så var det nästan som förr då jag drack ganska måttligt och blev väldigt sällan särskilt berusad (fast det fanns självklart undantag ;-) ).

Igår blev jag dock en del berusad, inte så mycket som jag trodde i och för sig, MEN imorse när jag vaknade efter alldeles för få timmar sömn, kände jag fortfarande av ruset. Det var lite skumt faktiskt!

Jag får nog vara inställd på en låg vikt på måndag, sprit är ju inte det bästa för vikten direkt..

2 kommentarer:

  1. Själv var jag på julbord i fredags, det lockade mig inte heller med varmmaten utan körde även ja på kallskuret me sill o lax. Drack gjorde jag inte då ja körde. Kommer blogga mera om detta imorgon måndag me bilder osv. :)
    Ha en fin vecka och hoppas vågen visar nedåt :) Kram M

    SvaraRadera
  2. Jag käka jultallrik, kan man nog säga, härom dagen på jobbet. Tog bara en skiva skinka, lite janssons och en bit sill. Det räckte för mig. Hade nog kunnat äta lite till men det var som för dig, det lockade mig inte.

    Skönt att det funka bra!

    Kramen i

    SvaraRadera