Veckans vikt

måndag 27 december 2010

God fortsättning!

Julhelgen har passerat alldeles för snabbt som vanligt och idag är det jobb igen. Hela veckan dessutom.. känns lagom inspirerande och roligt. *hm*

Julmaten funkade helt ok, inga dumpningar direkt mer än några små när jag nog hade ätit lite för mycket och dessutom druckit samtidigt. Funkar INTE för mig.
En kvart i liggläge på soffan brukar dock räcka för att det tunga i magen ska gå över.

Jag har t o m kunnat äta lite julgodis och choklad, men det räcker med en eller ett par bitar, som sagt, sen är jag nöjd. Jag märker att om det är FÖR sött, så smakar det helt enkelt skit och det är ju bra!
:-D

Jag har prioriterat proteiner vid varje måltid så det har blivit mycket kött och sånt. Saltkött och kokta revben är supergott så sånt äter jag ganska mycket av (eller mycket och mycket, allt är ju relativt).
Till det brukar jag äta en hel del av en "sallad" som min svägerska brukar göra som är jättegod. Den innehåller finhackade små bitar av grönkål, potatis, rödlök, tomater, majs och kanske nåt mer och över den häller hon en vinägrett med vitlök i. Ska se om jag kan få receptet av henne..

Med all mat (och godis) i magen trodde jag det skulle stå stilla på vågen imorse, men det stod -1,4 kg. Tjoho!
:-)

7 kommentarer:

  1. Ja nu ville h*n inte vänta längre, är brevid telefonen hela tiden för att få höra hur det har gått :)

    Skönt att du slipper dumpa, ser att dte går bra för dig. :)

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Superbra. Själv ska jag upp till bevis imorgon,då jag glömde att väga mig imorse.

    Och dumpat...hm, ja det önskar jag jag kunde säga att jag inte gjort, för det har jag...men va fan..det går ju över.

    Kramen i

    SvaraRadera
  3. Nett, ja tack.. :) jag är nöjd med hur det går, även om det är Väldigt svårt att se någon skillnad när jag tittar i spegeln. Man blir väldigt blind. Det jag ser det på är ju kläderna och siffrorna.

    scrapmoster, ser fram emot viktinlägget!! ;-)

    SvaraRadera
  4. Grattis till dina minus.
    Vad skönt att du sluppit allt för stora dumpingar. Jag har också klarat mej ganska bra från det med. Annars tycker jag att det varit jobbigt med maten i jul. Har inte fått någon ordning på det alls.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Tack Vivi!
    Jag förstår lite din känsla angende maten, för mig gick det bra, men jag tyckte inte det var lika "intressant" med maten som jag gjort förr. Fast det kanske bara är positivt?

    SvaraRadera
  6. Grattis till minuset :). Skönt att du sluppit dumpningar under julen, det är samma här :). Men jag håller med dig om att det inte var lika intressant med maten.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Halloj igen.
    Tack för kommentaren inne hos mej.
    Och tack för hjälpen, du får gärna tipsa om du ser nåt annat. Jag är totalt borta när det gäller teknik. Är glad att jag lyckas logga in och skriva inlägg då och då ;-) Jag gjorde som du sa och hoppas att det blev rätt annars får du "hojta" på mej igen.
    Mitt gåband eller löpband fick jag för många år sedan. Det heter Carl Lewis och är en stor, klumpig sak med en massa finesser och inställningsprogram(passar ju tekniska mej, hm ;-)) typ ett sånt som finns på gymen. De banden som finns idag är nog mycket enklare och smidigare. Typ attract som de gör reklam för på tv.
    Ha det gott. Kram

    SvaraRadera