Veckans vikt

torsdag 17 februari 2011

Jäveldumpen från helvetet

Har precis käkat lunch bestående av ugnsstekt falukorv och potatismos, rester från gårdagens middag. Jag fick en lätt mattning efter att jag hade ätit igår, men idag blev det ett besök av Stordumpen (kan liknas vid Storpotäten som säger "Putt, putt, putt putt") som kom och knackade på istället.
Jag fick (har!) som värsta tarmvreden nu, ca tio minuter efter maten.

Jag ska INTE äta det här igen, tror jag, frågan är om det är korven eller moset som är boven..?

BAJS!, som 3-årige sonen skulle sagt!

2 kommentarer:

  1. jag är med i en grupp på Facebook med GBP-opererade. Där var det någon som skrev om dumpning efter intag av potatismos igår, och alla var rörande överens om att potatismos även i små mängder alltid ger dumpning. Jag håller med dem :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag har hört om det också och troligtvis är det moset som spökar. Jag har ätit det innan dock och inte mått dåligt, men det kan nog skilja från gång till gång.

    SvaraRadera