Veckans vikt

måndag 28 februari 2011

Veckans prövning

Den här veckan börjar med en prövning!

Inatt har sonen legat och vänt och vridit på sig i vår säng i magont och ungefär vid två-tiden gjorde han en kaskadspya rakt på min fru. Jätteroligt verkligen, med allt vad det innebar mitt i natten..
Efter diverse tvättande, lakansbyte och bäddning var han relativt pigg och glad igen. Nu har han tydligen ätit lite smörgås och eftersom jag inte har hört något antar jag att han har fått behålla den. Hittills i alla fall.

Prövningen är ju för mig nu då, att undvika att få magsjuka jag också. Jag kommer ihåg när jag låg på Sophiahemmet och precis var nyopererad och mådde skit, jag försökte spy, men det kom inget och det enda som hände var att jag fick så jäkla ont i magen - OCH mådde allmänt katastrof.

Det känns som jag vill göra allt för att undvika att dra på mig det där. Får se om jag lyckas.
Valet att min fru stannade hemma och VAB:ade idag och att jag åkte och jobbade kändes ganska enkelt. Allt för att undvika att jag ska utsättas för det så lite som möjligt.
Inatt tog jag dessutom mirakelkuren Vitpepparkorn, som är en bevisad och säker metod mot magsjuka! ;-) Klart jag kommer hålla mig frisk... eller hur!

För övrigt så hade jag gått ned 1,1 kg den här veckan!?
Jag börjar bli bortskämd med att det går nedåt i så snabb takt. Både denna och förra veckan har det varit runt kilot, innan dess var det runt halvkilot.
I och med det är jag snart nere i en nivå som jag pratade om förra veckan. ...och denna veckan sprängde jag en vall som också varit ett delmål för mig. Jag är nog snaaart redo att avslöja lite siffror och sånt i bloggen och kanske t o m lite bilder tillsammans med det.

4 kommentarer:

  1. Bilder ser vi fram emot. Kräksjukan - inte så värst roligt. Och GRATTIS till minuset!!

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Ja vi får väl se.. :))
    Tack!

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att ni slipper maginfluensa,det värsta som finns. Sedan grattis till din viktnedgång denna vecka. Du är super duktig,så var stolt över dig själv:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Helena! :)
    ..och vi har sluppit bli sjuka, vi andra. Tacolov!

    SvaraRadera