Veckans vikt

fredag 11 februari 2011

Mina ringar

Jag vågar knappt använda min förlovnings- och vigselring längre. Jag tappar dem i tid och otid och ibland när jag drar upp handen ur byxfickan stannar de kvar i fickan istället för att följa med på fingret.

Jag har provat att ha dem i mitt halsband, men det är SÅ obekvämt. Halsbandet blir ju skittungt av det.
Samtidigt vill jag inte gå och ta in dem än, tänk om nåt händer liksom...? (Vad nu det kan vara..??)

Jag sätter dem på andra fingrar emellanåt också, typ en ring på långfingret och en på pekfingret, för självklart är de båda ringarna inte i samma storlek då jag mellan förlovning och giftemål gick upp en massa i vikt och behövde en större vigselring.

Dilemma!

2 kommentarer:

  1. Samma dilemma här! Ringarna flyger av i tid och otid, det är bäst att inte peka med hela handen längre ;)
    Jag funderar på att sätta dit en liten "klämma" av guld på baksidan av ringarna, så där så den håller ihop dem och även gör dem mindre. Ska gå till guldsmeden och kolla vad de kan erbjuda för lösningar, för jag kan inte ta in mina pga mönster.
    Nå väl, lyxproblem! :D

    SvaraRadera
  2. Du, det där var väldigt smart. Jag har en grej på min ena ring (som jag vände nedåt på bilden) så jag vet inte heller hur jag kan dra ihop den på ett bra sätt.
    Men att sätta ihop dem låter ju väldigt bra. Kanske ska gå och kolla upp det.
    Tack för tips! :))

    SvaraRadera