Veckans vikt

fredag 18 februari 2011

Slängd mat

Två dagar den här veckan har jag slängt maten jag har haft med mig till lunch på jobbet.

Anledning?

Maten har smakat päckel! Den har innehållit bl a bacon, grädde eller creme fraiche och vid båda tillfällena har det verkligen bara vuxit i munnen vid första tuggan. Nästan kräk-varning.

Jag är INTE en kräsen människa och det är Väldigt sällan som jag slänger mat eller tycker det smakar illa, men de här gångerna har jag hellre föredragit att äta mina frukter eller annan mellanmålsmat som jag haft med mig, för det har verkligen varit äckligt.

Undra om mina smaklökar börjar förändras kanske?

5 kommentarer:

  1. Jag har också svårt för "vanlig" mat periodvis, det smakar illa och jag tar då hellre något mer mellanmåls-aktigt.

    SvaraRadera
  2. Att smaklökarna förändras är inte så konstigt - det är ju en del annat också som förändras så varför inte smaken. Själv är jag laktosintolerant helt plöstligt av alla mjölkprodukter. Jättekul - NOT!! jaja...bara att prova sig fram.

    Kramen & ha en fin helg!

    i

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där. Men i mitt fall så har jag jättesvårt för att äta värmd mat, helkonstigt. Känns som det växer bara o sen smådumpar jag. Undrar vad som händer när man värmer maten eg?

    SvaraRadera
  4. Min smak har också förändats lite. Visst kan jag äta uppvärmd mat många gånger men ibland går det inte.

    Jag tror mitt problem är att jag inte hinner bli hungrig, så mitt problem är nog aptiten.

    Vissa saker ser ju inte goda ut, och är man inte hungrig så har man ju inte en anledning att äta det. Så är det för mig.

    SvaraRadera
  5. Jag har iofs hela tiden sen efter op:en kunnt äta allt/det mesta och tyckt att det smakar helt ok, men de här gångerna tog det stopp.
    Men det är ju bra, varken grädde, creme fraiche eller bacon är ju så bra mat. ;-)

    SvaraRadera