Veckans vikt

tisdag 11 januari 2011

Goaste röran

När jag var med i viktväktarna för hundra år sen fick jag nåt recept som liknade det jag gjorde till kvällsmat idag.
Det är hur enkelt som helst och lika gott.. typ.

Ni vet hur jag är med mängd och mått och sånt, jag höftar!


Tonfiskröra i pitabröd

Blanda en burk tonfisk i vatten, avrunnen, med hackade grönsaker av önskad mängd. Ikväll använde jag gurka, körbärstomater, scharlottenlök och isbergssallad.
Allt ska finhackas i små bitar.

Blanda sen samman med majonnäs, jag har lättvarianten, och valfritt annat geggigt, typ creme fraiche, kesella, yoghurt eller liknande. Inte för mycket så det blir alldeles kladdigt. Det ska synas mer av grönsakerna även av det geggiga.

Ikväll hade jag även i lite bostongurka och dijonsenap som spiceade upp det lite.

Salta och peppra, blanda väl och låt stå en liten stund så grönsakerna och det andra hinner "mogna lite".

Värm ett pitabröd i brödrosten, skär upp och i med röran.

Ät!

Jag orkade inte en hel, jag fick ta bort en del bröd. Det räcker till typ tre eller fyra pitabröd tror jag.
Kärleken har ätit nu och det är nog kvar lite i skålen tror jag.

Prova! Superenkelt och jättegott.
:-)

6 kommentarer:

  1. Du det där lät gott. Och jag som har pitabrld uppe och gillar tonfisk. Tror det får bli lunchen imorgon.

    KBT -ja, säg så här. Jag har gått i KBT terapi ett tag för några år sen och det funka inte för mig. Simple as that.

    Funderar du på att gå i det? Är det nått du blivit erbjuden för att du är GBopad?? Jag har inte hört nått om nått sånt...


    Kramen i

    SvaraRadera
  2. i, Nej jag har inte blivit erbjuden KBT, men jag har en väninna som går hos en sån terapeut av andra orsaker och hon är SÅ nöjd. Hon säger att det har förändrat hennes sätt att tänka totalt.
    Jag fick hans tfnnummer med uppmaningen att fråga om han hinner ta sig an mig också, men jag har inte vågat eller fått tummen ur riktigt.

    Sen är det ju en ekonomisk fråga också, som sagt.

    Kan inte du berätta lite om varför du gick och vad som gjorde att du inte tyckte det funkade för dig?
    Jag är jätteintresserad.
    Om du har ork och lust OCH VILL, får du gärna blogga ett inlägg om det..

    Annars, hoppas tonfiskröran smakar bra idag! :))

    SvaraRadera
  3. Uaaahaaa va go röra!! Ja älskar tonfiks så detta ska ja def. testa!!

    SvaraRadera
  4. ser jätte gott ut, det måste jag ju prova :D

    tack så mycket :)

    Jag ska se om jag förstår hur du menar, ska försöka få till det. kan be en mer teknisk vän hjälpa mig

    självklart inge jobbigt :)
    bra att du sa till :D

    SvaraRadera
  5. Okej men då ska jag fixa det, absolut :D hihi!

    SvaraRadera