Veckans vikt

torsdag 20 januari 2011

Journalkopia

Förra veckan mailade jag Sophiahemmet och frågade om jag kunde få en journalkopia från dem och två dagar senare låg den i min brevlåda.
Det var rätt kul att läsa hur det hade gått till under operationen även om det verkligen var rena grekiskan för mig. Jag blev däremot lite förvånad att det inte stod ett ord om mina problem efter operationen. Jag trodde att de var tvungna att anteckna allt sånt i journalen?

Oavsett så var det rätt kul att få journalen, även om jag inte har så stor nytta av att ha den, mer än som ett "roligt minne".
Om du inte har fått din journal så rekommenderar jag att beställa en kopia!

3 kommentarer:

  1. Nu när vi åkte hem så fick vi alla ett kuvert, och där i låg ett intyg till sjukresekontoret, en remiss till distriktsköterskan för att ta agrafferna och så låg där en s.k. epikris, en sammanfattning om vad dom har gjort, med cm beskrivningar av var tarmen är sydd mm. Den skall vi ta med till sjukhus mm för att personalen där skall veta vad som är gjort.

    Det tyckte jag var kanon, skulle alla få tycker jag.

    Ha en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Konstigt, den fick jag hemskickad så jag hade den typ 2 dagar efter jag kom hem. Undrar varför de gör olika på olika personer?!

    SvaraRadera
  3. Men vad skumt att det verkar vara olika med det där. Vi fick ingen info alls kring journalen och jag mailade mest för att jag var nyfiken.

    Det borde ju vara samma för alla kan man tycka.

    SvaraRadera